22.05.2018

5 wskazówek, dzięki którym poprawisz cold mailing

Cold mailing to forma marketingu i sprzedaży, która zyskuje coraz bardziej na popularności. Polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu kampanii mailingowej w celu pozyskania nowych klientów, uzyskania odpowiedzi na dany temat czy stworzenia nowych relacji biznesowych. Cold mailing jest formułą wykorzystywaną znacznie częściej niż cold calling. Jest wygodniejszy, szybszy i dla niektórych znacznie mniej krępujący.

Zastosowanie cold mailingu przez duży odsetek firm, niezależnie of wielkości i charakterystyki prowadzonej działalności, nieustannie zyskuje na popularności. Powodu tego stanu rzeczy należy doszukiwać się w niskich wymaganiach finansowych i czasowych. Stworzenie maila, zależnie od stopnia personalizacji nie jest procesem czasochłonnym, a wszelkie koszty z tym związane ograniczają się jedynie do opłacenia czasu przygotowywania takowej wiadomości. Natomiast co robić, aby nasz mail przyciągnął uwagę potencjalnego zainteresowanego i żeby wyróżniał się spośród innych? Poniżej przedstawiamy 5 sekretów udanego cold mailingu.

Wybór grupy docelowej do cold mailingu

Skuteczność przeprowadzonej kampanii zależy przede wszystkim od odpowiedniej identyfikacji grupy docelowej. Przed przystąpieniem do tworzenia i wysyłania maili należy zebrać dane osób i firm, których profil działalności powiązany jest z naszą ofertą i które mogą być zainteresowane naszym produktem lub usługą. Ponadto, starajmy się wyszukiwać dane osób decyzyjnych, które faktycznie będą mogły rozważyć naszą ofertę. Dopiero po utworzeniu bazy kontaktów możemy przystąpić do rozsyłania maili i pozyskiwania potencjalnych klientów. W celu uniknięcia dublowania wiadomości warto oznaczać kontakty, które otrzymały już naszą ofertę. Można wykorzystać do tego filtrowanie kontaktów lub wiadomości.

Tytuł kluczem do sukcesu

Tytuł to pierwsza rzecz, która przyciąga uwagę przy sprawdzaniu skrzynki mailowej. Aby cold mailing był skuteczny należy postarać się, aby przyciągał uwagę potencjalnego klienta. Zastosowanie nieoczywistego i intrygującego tytułu znacznie zwiększy szansę uzyskania odpowiedzi. W przeciwnym razie, jeśli użyjemy standardowego „Oferta…”, mail może zostać potraktowani jako SPAM i trafić do kosza bez przeczytania. Wtedy cały wysiłek przy tworzeniu treści maila pójdzie na marne, a nasz mail może zostać oznaczony jako ten z niechcianymi reklamami, co może utrudnić przyszłe działania marketingowe.

Im prościej, tym lepiej

Należy konstruować zimne maile w sposób prosty i zrozumiały. Stosowanie udziwnień i niepotrzebnych upiększeń wiadomości sprawi, że najprawdopodobniej zmniejszą się nasze szanse na uzyskanie odpowiedzi na zadane pytanie.

Treść maila powinna skupiać się na temacie, być krótka i oczywista dla odbiorcy, który nie do końca może być zorientowany w danym obszarze. Postarajmy się, aby mail miał przystępną formę, która zachęci do udzielenia odpowiedzi.

Dowiedz się jak najwięcej

Przy wysyłaniu maili ważne jest, aby spersonalizować wiadomość. W przeciwnym razie zostanie potraktowana jako spam, a nasza kampania będzie mieć niską skuteczność. Najważniejsze jest to, żeby pamiętać, że piszemy do drugiego człowieka. Treść nie może wyglądać jakby wyszła spod maszyny. Wiadomość powinna być naturalna, a przede wszystkim dostosowana do stanowiska odbiorcy. Jeśli w treści zawrzemy inne, personalne informacje, należy upewnić się, że są one zgodne z rzeczywistością. Ponadto, unikanie sztywnych i sztucznych formułek sprawi, że klient będzie bardziej chętny do nawiązania relacji biznesowej.

Nie poddawaj się

To nic, że odbiorca nie odpisał na twoją wiadomość. Gdy prowadzisz cold mailing na dużą skalę, Twoja wiadomość mogła trafić do nieodpowiedniego folderu czy utkwić w natłoku innych maili. Kilka dni po wysłaniu pierwszej wiadomości napisz znowu. Jednak pamiętaj, że każdy follow up powinien mieć zmienioną treść. Wysyłanie identycznych wiadomości może źle wpłynąć na reputację i sprawić, że odbiorca nie będzie zainteresowany ofertą.

Co jeśli otrzymamy odpowiedź negatywną? Na nią również należy odpowiedzieć. Można postarać się uzyskać informację dlaczego odbiorca zareagował w ten sposób. Co ważne, powinno się to zrobić w sposób asertywny, nawet jeśli klient wyrażał się w sposób nieprzychylny.

 

Wykorzystanie wyżej wymienionych reguł podniesie skuteczność cold mailingu i sprawi, że oferta stanie się bardziej atrakcyjna. Zacznij je stosować i ciesz się sukcesem!

Anna Rękowska

Zobacz inne wpisy

Flaga Rosji
Gospodarka

Rosja – jeszcze Europa, czy już Azja?

Zobacz więcej
Model kapitału ludzkiego
Zarządzanie przedsiębiorstwem

Model kapitału ludzkiego – zainwestuj w swojego pracownika!

Zobacz więcej
flaga Norwegii eksport
Gospodarka

Norwegia i eksport towarów na rynek polski

Zobacz więcej