Oferta

Analiza rynku

Planujesz ekspansję? Chcesz lepiej zrozumieć rynek, na którym działasz? Potrzebujesz ocenić opłacalność wejścia? Chcesz wykorzystać potencjał do rozwoju swojej firmy? Nasz zespół może Ci pomóc!

Darmowa konsultacja Kontakt
Wielkość
i wartość rynku
Perspektywy rozwoju
Potencjał wejścia
Insighty rynkowe

Rozumiemy Twoje potrzeby.

Pracując z naszymi klientami, widzimy, że wiele firm w Polsce mierzy się z podobnymi wyzwaniami, podczas gdy na rynku dostępne są głównie agencje badawcze dostarczające swoim klientom jedynie dane. W ConQuest Consulting podchodzimy do naszego doradztwa zupełnie inaczej. Poza pozyskaniem potrzebnych informacji dokonamy ich analizy i wspólnie z Tobą wyciągniemy wnioski, które pomogą Ci podjąć trafne decyzje biznesowe.

Rezultaty

Oszacowanie przeszłych, obecnych oraz prognozowanych wartości i wielkości rynku wraz z jego segmentacją oraz danymi dotyczącymi wielkości eksportu i importu

Identyfikacja nisz rynkowych

Określenie chłonności i potencjału rynkowego

Pozyskanie kluczowych informacji na temat czynników oddziałujących na rynek docelowy

Identyfikacja trendów i najlepszych praktyk rynkowych w tym np. najpopularniejszych kanałów sprzedaży

Określenie szans oraz ryzyk związanych z wejściem

Pozyskanie insightów rynkowych z badań ilościowych i jakościowych

Opracowanie wniosków i rekomendacji strategicznych

Działania

Analiza komercyjnych baz danych

Analiza trendów i kluczowych wydarzeń na rynku

Analiza makrootoczenia

Przeprowadzenie wywiadów jakościowych z ekspertami

Przeprowadzenie uzupełniających badań ilościowych poszerzających analize danych wtórnych

Wykorzystanie sprawdzonych narzędzi analizy strategicznej np. SWOT oraz 5 Sił Portera

Czym jest analiza rynku?

Analiza rynku polega na dogłębnym badaniu i ocenie konkretnego rynku w celu zrozumienia jego struktury, dynamiki oraz panujących trendów. Kluczowym elementem jest zrozumienie popytu, co obejmuje analizę wielkości popytu na określone produkty lub usługi oraz identyfikację grup docelowych i ich potrzeb. Ważna jest również analiza konkurencji, która uwzględnia ocenę obecnych i potencjalnych konkurentów, ich strategii, mocnych i słabych stron, a także udziału w rynku.

Istotnym etapem jest również segmentacja, która pozwala na podział rynku na mniejsze, łatwiejsze do zrozumienia części na podstawie wspólnych cech, takich jak zachowania czy potrzeby konsumentów.

Do analizy rynku należy również prognozowanie przyszłych zmian, takich jak wzrost popytu, zmiany cen, czy wzrost konkurencji. Wyniki analizy rynku są niezbędne do opracowania skutecznych strategii.

Jak przebiega projekt?

Po podpisaniu umowy skontaktuje się z Tobą specjalnie przydzielony Project Manager, który będzie odpowiedzialny za prawidłowy przebieg projektu oraz koordynację współpracy.

  1. W pierwszej kolejności odbędą się konsultacje menedżerskie, podczas których Project Manager, wraz z dedykowanym zespołem projektowym, będzie starał się zbadać Twoje potrzeby, aby finalny efekt Cię zadowolił oraz stanowił rzetelną bazę do podejmowania decyzji strategicznych.
  2. W zależności od ustaleń na etapie sprzedażowym drugim etapem będzie przeprowadzenie badań wtórnych (np. analiza komercyjnych baz danych), pierwotnych (np. ankiety, wywiady eksperckie) bądź połączenie obydwu metod, w ramach których nasi konsultanci zbiorą najważniejsze dane rynkowe oraz przeprowadzą na ich podstawie dogłębne analizy. Na bazie pozyskanych informacji przygotowany zostanie raport, który dostarczy Ci najważniejszych informacji o rynku.
  3. W trakcie trwania prac zespół projektowy będzie umawiać się z Tobą na spotkania statusowe, a po sfinalizowaniu materiału całość zostanie Ci zaprezentowana podczas spotkania podsumowującego. Odpowiemy wówczas na Twoje wszelkie pytania! Na podstawie zebranych informacji i przeprowadzonych analiz otrzymasz od nas komplet wniosków i rekomendacji strategicznych.

Cena i Czas realizacji analizy rynku.

Najważniejszymi aspektami wpływającymi na koszt i czas przeprowadzenia analizy, są: liczba czynników do przebadania, wybrany rynek oraz metoda analizy.

Przeprowadzenie analizy przez kilku konsultantów zajmuje od 2 do 10 tygodni, w zależności od wybranej metody analizy oraz dostępności potrzebnych danych. Ciężko jednak podać konkretną ilość czasu, która potrzebna jest do wykonania analizy rynku. Termin realizacji zależy od specyfiki rynku, który chcemy zbadać. Ważne jest też to, jak dokładną analizę chcemy przeprowadzić oraz ile czynników weźmiemy pod uwagę.

Koszt przeprowadzenia kompleksowej analizy przez firmę doradczą może wynieść od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od m.in.: dostępności danych dotyczących rynku, pojawienia się konieczności przeprowadzenia badania pierwotnego, liczebności grupy badawczej.

Dlaczego wybrać ConQuest Consulting?

Już od 25 lat z powodzeniem wspieramy Polskie, jak i zagraniczne przedsiębiorstwa w realizacji badań rynku, co potwierdzają liczne rekomendacje. Zrealizowaliśmy już 1 200 projektów, co przełożyło się na ponad 900 zadowolonych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca z innymi firmami, sprawdź wybrane case studies: Analiza rynku dla firmy Decathlon i Analiza rynku dla firmy Kearney.

Realizowaliśmy projekty dla firm z wielu branż.

Skontaktuj się z nami, a nasz specjalista opowie Ci o współpracach z przedsiębiorstwami podobnymi do Twojego. Umów się na bezpłatną konsultację, chętnie opowiemy, jak analiza rynku pomoże Ci w podejmowaniu decyzji strategicznych!

WYPOWIEDZI

Co o współpracy z nami mówią nasi klienci?

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Kontakt