eBooki o marketingu

Jak napisać skuteczny biznesplan?

Każdy przedsiębiorca w pewnym momencie prowadzenia swojej działalności powinien sporządzić biznesplan. Wiele osób twierdzi, iż jest on potrzebny dopiero w trakcie starania się o kredyt lub dofinansowanie (często ze środków Unii Europejskiej). Jest to błędne rozumowanie, gdyż brak precyzyjnego planu działania jest jedną z głównych przyczyn …

MODEL BIZNESOWY OSTERWALDERA

Model Osterwaldera, stworzony przez Alexandra Osterwaldera, jest jednym z najbardziej znanych modeli biznesowych. Szwajcarski teoretyk ekonomii, we współpracy z 470 praktykami z 45 krajów, opracował innowacyjny model, nazywany również Business Model Canvas i opisał go w książce „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera.”…

Search Engine Optimization

Pozycjonowanie Twojej firmy w wyszukiwarkach, lub inaczej Search Engine Optimization (SEO), to proces poprawiania pozycji, w której pojawia się Twoja witryna, w „organicznych” wynikach wyszukiwania.Twoim celem powinien być wynik na pierwszej stronie, a najlepiej na pozycji na samej górze, jednak zależy to od warunków rynkowych …

MARKETING-MIX

Marketing-mix składa się ze wszystkich narzędzi, których firma może użyć by wpływać na popyt na swoje produkty i usługi. Produkt musi nieść wartość dla klienta, nie musi jednak być namacalny – może to być też usługa lub pomysł. Korzyści nabywcy bywają nazywane koszykiem wartości. Produkt nosi określone materialne i niematerialne cechy…