fbpx
  • Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Content Marketing – król w budowaniu relacji z konsumentem


Content Marketing – król w budowaniu relacji z konsumentem

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content Marketing z nimi rozmawia” – te słowa Douga Kesslera idealnie wyrażają ideę Content Marketingu i trafnie pokazują, czym podbił serca tak wielu przedsiębiorców. Obecnie postrzegany jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, Content Marketing spełnia swoją funkcję tworząc i rozpowszechniając wartościowe i intrygujące treści, które odpowiadają potrzebom odbiorców (poznasz je wykonując badania konsumenckie). Głównym celem jest zainteresowanie i zaangażowanie potencjalnych klientów poprzez dogłębne zrozumienie ich potrzeb. W dzisiejszych czasach Content Marketing stał się potężnym narzędziem biznesowym – daje możliwość dotarcia do tysięcy osób. Oferuje im interesujący przekaz, który jednocześnie skłania ich do podejmowania określonych działań, czyli dokonania zakupu. Nic więc dziwnego, że zyskał on tak wielką popularność zarówno wśród największych firm z całego świata, jak również w kręgach małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Źródło sukcesu

Content Marketing jest o wiele bardziej efektywny od tradycyjnej reklamy, ponieważ w przeciwieństwie do powszechnie występujących przekazów, nie opiera się na działaniu perswazyjnym, ale na dostarczaniu odbiorcy racjonalnych argumentów i zapewnieniu określonych korzyści. Wyróżnia się tym, że dzięki metodom marketingowym potencjalny klient czuje, że odbierany przez niego przekaz jest kierowany indywidualnie do niego. Ma to wywołać szereg dalszych wydarzeń – konsument zatrzymuje się i skupia swoją uwagę na spersonalizowanej treści. Następnie interesujący komunikat skłania go do refleksji, a w rezultacie do zakupu reklamowanego produktu lub skorzystania z usługi. A więc cel został osiągnięty – zgodne z założeniami marki. Content Marketing ma przewagę nad zwykłą reklamą głównie dzięki temu, że tylko on pozwala na rzeczywiste zaangażowanie grupy docelowej i budowanie z nią relacji. Szczytem marzeń dla content marketera jest stworzenie tak silnej więzi z klientem, w której to on sam wręcz aktywnie poszukuje komunikatów o charakterze sprzedażowym. Z tego powodu chętnie wraca w przyszłości do sprawdzonej marki.

 

Jak stworzyć skuteczną strategię content marketingową?

Wbrew pozorom, przeprowadzenie efektywnej strategii content marketingowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Tworząc tego typu komunikaty należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze, kierowany przekaz musi być wiarygodny – warto uatrakcyjnić go opiniami ekspertów, poradnikami lub poparciem źródłowym w postaci np. danych statystycznych. Takie treści sprawiają wrażenie rzetelnych i wartościowych, a autentyczność to jest to, co klienci cenią sobie najbardziej. Kolejną cechą skutecznego Content Marketingu jest unikatowość. Efektywne treści powinny być jedyne w swoim rodzaju, odróżniać się od tradycyjnych reklam, dzięki czemu zdecydowanie bardziej przykują uwagę odbiorców. Warto także pamiętać o typowo podstawowych zasadach, takich jak praktyczność i uniwersalność przekazu. Powinniśmy poruszać tematy i problemy, które dotyczą pewnych grup ludzi, a nie osób indywidualnych, co zapewni większą rzeszę odbiorców.

Jednak skuteczny Content Marketing to nie tylko tworzenie wartościowych komunikatów, ale także umiejętne zarządzanie nimi w celu dotarcia do klienta. W dzisiejszych czasach zasadniczą płaszczyzną do działania jest Internet, z czego wynika zaobserwowany trend, iż większość uwagi content marketerów skupia się w social mediach. Jakie są tego efekty? W mediach takich jak Facebook czy Twitter od razu można zaobserwować „pracę” naszej treści – 80% aktywności pod postami zachodzi w ciągu pierwszej godziny od publikacji. Inaczej sprawa wygląda w przypadku blogów, newsletterów czy artykułów eksperckich, które przyciągają odbiorców o wiele dłużej. Dlatego Content Marketing powinno się stosować jako swoistą inwestycję, która będzie procentować w przyszłości. Dostosowując się do tych zasad, marka z łatwością przyciągnie uwagę lojalnych klientów.

 

Content Marketing = kontent klient + kontent marketer

Nie od dziś wiadomo, że strategia content marketingowa przynosi obustronne korzyści. Konsument będzie usatysfakcjonowany, kiedy publikowane treści go zainteresują – będzie mógł dokonać świadomego wyboru, utożsamiając się z marką i jej wartościami. Klient bowiem kupuje nie tylko produkt czy usługę, ale także idee czy światopogląd danej marki. Można powiedzieć, że staje się częścią jej historii, dlatego chętnie do niej wraca po kolejne zakupy. Z kolei zadowolenie marketerów rośnie wraz z zadowoleniem klientów. Jeżeli przygotowane i publikowane treści przyniosą korzyści, zainwestowane pieniądze się zwrócą.

Obecnie coraz więcej firm, które zrozumiały, że wyłącznie ta droga gwarantuje im dotarcie do klienta, korzysta z tej metody. Co więcej, z łatwością można zaobserwować, że liczba marek zainteresowanych tego rodzaju strategią wciąż rośnie. Nic więc dziwnego, że Content Marketing od kilku lat jest królem światowego marketingu. A więc na co czekasz? Już dziś stań po stronie marketingu przyszłości!

Natalia Wesołowska

Komentarze (3)

hpszczecin

2017-10-02 09:03:54

Bardzo dobry artykuł z którym trudno się nie zgodzić, co raz więcej firm wybiera content marketing, bo bez niego sukces jest osiągnąć niezwykle trudno, a relacje z klientem są bardzo ważne.

Statlook

2017-09-27 10:36:50

Zgadzam się. Wartościowe treści to podstawa do zbudowania długotrwałej relacji z klientami. Dzisiaj sama reklama już nie wystarcza, bo odnosi się tylko do końcowego etapu, kiedy klient już wie, że chce coś nabyć. Zaletą content marketingu jest to, że działa już na początkowych etapach.

Kamil Kułakowski

2017-09-01 13:12:15

Bardzo ciekawy temat na artykuł. Patrząc od tej strony artykuły nabierają nowego znaczenia :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *