• Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Content Marketing – przykuj uwagę klienta


Content Marketing – przykuj uwagę klienta

Przeglądając Internet przy porannej kawie, natrafiłeś na ciekawy spot. Zdaje Ci się, że oglądasz 2‑3 minutowy, krótkometrażowy film. Jest pouczający i wzruszający, jednak zamiast napisów końcowych wyświetla się tylko zapadające w pamięć hasło i logotyp dobrze znanej Ci firmy. Zastanówmy się, to reklama, film, czy może akcja społecznościowa? Nic z tych rzeczy. Zawitałeś do świata Content Marketingu.

Czym jest Content Marketing?

Content Marketing polega na tworzeniu i rozprzestrzenianiu wartościowych i atrakcyjnych treści w celu dotarcia do wyznaczonej grupy docelowej, a tym samym nawiązania relacji z potencjalnym klientem. W ciągu ostatnich lat Content Marketing zyskał niemałą popularność zarówno pośród jego twórców, jak i odbiorców. Według badań przeprowadzonych przez 2 firmy badawcze – Custom Content Council oraz GfK Roper Public Affairs & Media – aż 9 na 10 konsumentów uważa treści oferowane przez Content Marketing za użyteczny.

Pojedynek mistrzów: Reklama a Content Marketing

Nie od dziś znane jest hasło „reklama dźwignią handlu”. Z powodu ciągle zmieniających się preferencji oraz wzrostu świadomości konsumenckiej konieczne jest uaktualnianie taktyki marketingowej. Krótka, a zarazem bardzo kosztowna reklama telewizyjna, choć przedstawia produkt w najlepszym świetle, w dzisiejszych czasach nie zawsze zdoła przekonać odbiorcę do kupna. Klienci szukają opinii innych osób, profesjonalnych porad na blogach oraz wypowiedzi ekspertów. Aż 61% konsumentów chętniej korzysta z produktów firm wykorzystujących Content Marketing, niż z konkurencyjnych marek wykorzystujących tradycyjne reklamy. Dodatkowo Content Marketing kosztuje 62% mniej niż tradycyjne formy marketingu i generuje 3 razy więcej leadów, co zdecydowanie przemawia za jego przewagą.

Najczęstsze błędy w Content Marketingu

Wiemy już, że warto zainwestować czas i wysiłek w Content Marketing. Czego jednak unikać stawiając swoje pierwsze kroki w tym obszarze?

Po pierwsze w Twojej strategii nie może zabraknąć spójności. Prowadzisz firmowego bloga oraz profile na trzech serwisach społecznościowych? To świetnie, ale pamiętaj, że wszystkie te elementy powinny być tworzone w zgodności z jedną, jasno określoną wizją. Klient napotykający podobną treść kilkukrotnie lepiej ją zapamięta i utożsami ją z Twoją marką, niż w przypadku różnych, niepowiązanych ze sobą materiałów.

Dodatkowo nie pozwól, by w Content Marketing wkradła się monotonia i postaw na różnorodne formy przekazu. Materiały w formie postów na blogu czy artykułów mogą, a nawet powinny być urozmaicane infografikami czy też poradnikami w formie krótkich filmów. Przeglądając treści w Internecie, szybciej przykuje naszą uwagę oraz zachęci do zgłębienia tematu przejrzysty wykres niż akapit tekstu. Według raportu opublikowanego przez firmę Unbounce, umieszczenie filmu na landing page może pozwolić zwiększyć konwersję nawet o 80%.

Wiele osób zaczynających swoją przygodę z Content Marketingiem, szybko zniechęca się, nie widząc zamierzonych efektów. Przyczyn tego zjawiska jest wiele. Po pierwsze ich oczekiwania nie są współmierne do czasu, jaki upłynął. Kluczowe jest także mierzenie wyników i zachodzących zmian. Łatwo powiedzieć jest osobie początkującej, że Content Marketing nie poprawił sytuacji jej firmy. Chociaż nie ma gwarancji, iż od razu sprzedaż Twojego produktu się zwiększy, na początku skup się na monitorowaniu ruchu na stronie oraz aktywności w mediach społecznościowych. To dwa ważne elementy, które pozwolą Ci zwiększyć w przyszłości konwersję i w pełni docenić możliwości, jakie daje Content Marketing.

Widzisz już teraz, że Content Marketing pozwala na zwiększenie konkurencyjności marki i tworzenie silniejszej relacji z klientem. Warto więc pamiętać o najczęściej popełnianych błędach i świadomie się ich wystrzegać. Zachowuj spójność w tworzonej strategii, stosuj zróżnicowane formy przekazu treści oraz mierz efekty swojej pracy. Dzięki temu twój Content Marketing przykuje uwagę klienta.

 

Agnieszka Długosz

Komentarze (1)

Michał

2017-05-26 15:55:29

Artykuł zachęcił mnie do poszerzenia swojej wiedzy na temat content marketingu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *