• Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Digital Marketing. Czym on dokładnie jest?


Digital Marketing. Czym on dokładnie jest?

Digital marketing pozwala Ci docierać do większej liczby odbiorców niż marketing tradycyjny – w dodatku taniej i szybciej. W obecnych czasach dla większości firm prowadzenie tego typu działań to po prostu standard. 

Jeszcze do nich nie należysz? Dowiedz się, czym jest digital marketing i dlaczego powinieneś go wdrożyć w swojej organizacji.

Digital marketing – co to jest?

“Digital” znaczy po prostu “cyfrowy” Digital marketing, zwany również marketingiem internetowym, obejmuje więc wszelkie działania promocyjne, które są realizowane w Internecie.

Warto wiedzieć, że jest to bardzo szerokie pojęcie. Na digital marketing składa się bowiem wiele różnych dziedzin, o których bardziej szczegółowo piszemy w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto spróbować digital marketingu?

Kiedy ostatnio korzystałeś z usług firmy, która nie ma strony internetowej? Czy zaufasz organizacji, której wiarygodności nie możesz zweryfikować w sieci?

Żyjemy w czasach transformacji cyfrowej. Czas billboardów i ulotek przejmija – te pierwsze mijamy zazwyczaj bez zastanowienia, a drugie bezrefleksyjnie wyrzucamy do kosza. Tradycyjne formy reklamy ustępują dziś miejsca kanałom digital. I bardzo dobrze! Są one znacznie bardziej efektywne, ekologiczne, a także – mierzalne.

Zastanawiasz się, czy digital marketing powinien stać się częścią Twojej biznesowej strategii?

Aby się upewnić, sprawdź, czy Twoja konkurencja prowadzi już takie działania. Jeżeli tak – to prawdopodobnie ostatni dzwonek, aby ich dogonić, a może nawet prześcignąć. A jeśli Twoi konkurenci nie wykorzystują jeszcze potencjału digitalu, otwiera się przed Tobą pole do zbudowania znaczącej przewagi konkurencyjnej.

Zalety digital marketingu

Zalety marketingu cyfrowego można mnożyć. Poniżej znajdziesz te najważniejsze.

1. Docierasz do klientów naprawdę zainteresowanych Twoją marką

Stawiając billboard obok skrzyżowania w dużym mieście, nie masz wpływu na to, kto go zobaczy. Będą to po prostu wszystkie osoby, które znajdą się w tamtym miejscu.

W marketingu cyfrowym działa to zupełnie inaczej. Masz ogromne możliwości personalizacji swoich komunikatów. Możesz docierać chociażby do osób w konkretnym wieku, posiadających określone zainteresowania i szukających informacji powiązanych z Twoją działalnością.

2. Inwestujesz w to, co rzeczywiście działa

Ogromną zaletą digital marketingu jest fakt, że jest on mierzalny. Wyniki kampanii reklamowej w telewizji czy efekty płynące z rozdania tysiąca ulotek trudno przeanalizować. W Internecie jednak każda aktywność zostawia ślad.

Digital marketerzy korzystają z przeróżnych narzędzi, aby analizować zachowanie użytkowników na Twojej stronie. Dzięki tym danym wiesz, jaki kanał marketingowy generuje najlepsze wyniki, co pozwala Ci zrezygnować z tych, które nie przynoszą efektów.

3. Lepiej zarządzasz budżetem

Mierzalność marketingu online ma wiele zalet. Pozwala na tworzenie maksymalnie efektywnej strategii, ale także optymalne zarządzanie budżetem.

Wydajesz pieniądze na kanały, które przynoszą najlepsze rezultaty, i nie tracisz ich na te, które w przypadku Twojej marki nie mają większego sensu.

Digital marketing – rodzaje

Reklama cyfrowa stwarza ogrom możliwości. Nie musisz decydować się na nie wszystkie – zamiast tego możesz wybrać działania, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojej grupy docelowej i branży.

Najważniejsze rodzaje digital marketingu:

Content marketing

Content marketing to działania polegające na dostarczaniu użytkownikom użytecznych treści. Mowa o artykułach blogowych, podcastach, e-bookach, różnego rodzaju raportach czy infografikach.

Za ich pomocą odpowiadasz na pytania nurtujące Twoich potencjalnych klientów, a także budujesz rozpoznawalność Twojej marki. W efekcie na Twojej stronie pojawia się grono lojalnych odbiorców. Treści mają również ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania strony.

SEO, czyli pozycjonowanie

Mówi się, że jeżeli nie ma Cię na pierwszej stronie Google, to nie istniejesz. Twoja strona nie będzie się tam jednak wyświetlać, jeśli o to nie zadbasz. Działania, które mają na celu zaprowadzenie Twojej witryny na szczyt wyszukiwarki, to właśnie pozycjonowanie.

To bardzo złożona dziedzina, na którą składa się szereg aktywności. Najważniejsze z nich to optymalizacja Twojej strony, tworzenie treści, a także pozyskiwanie wysokiej jakości linków.

SEO to proces, który tak naprawdę nigdy się nie kończy – zdecydowanie warto jednak w niego inwestować. Jest bowiem jedną z najtańszych dziedzin digital marketingu, a jego efekty są długotrwałe – mogą utrzymywać się nawet przez długie lata.

Google Ads i inne formy płatnej reklamy

Google Ads pozwala dotrzeć Ci do użytkowników wyszukiwarki Google, YouTube’a, Gmaila, a także milionów innych stron internetowych, wchodzących w skład sieci reklamowej Google. Zasięg to jednak tylko jedna z zalet płatnej reklamy.

System Google Ads stwarza ogromne możliwości w zakresie kierowania reklam. Mogą się one wyświetlać osobom wpisującym konkretne zapytania do wyszukiwarki, przeglądającym konkretne produkty czy znajdującym się w określonej lokalizacji.

Płatna reklama to jednak nie tylko Google Ads. To także Facebook Ads, LinkedIn Ads, Allegro Ads i wiele innych systemów działających wewnątrz poszczególnych portali.

Dużą zaletą tego typu systemów jest sposób rozliczenia. Większość kampanii jest bowiem rozliczana w modelu PPC (Pay Per Click), co oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę.

Email marketing

Maile to podstawowy sposób komunikacji w Internecie. To więc oczywiste, że jest on wykorzystywany także w marketingu.

Mailingi czy newslettery pomagają w budowaniu lojalności wśród klientów, a także informują ich o wyprzedażach, promocjach czy nowościach w ofercie. Miej na uwadze, że Twoi klienci sprawdzają skrzynkę odbiorczą co najmniej kilka razy dziennie – ten potencjał warto wykorzystać.

Social media marketing

Media społecznościowe mają dziś ogromne znaczenie biznesowe. Są one miejscem, w którym marki mogą budować relacje ze swoimi odbiorcami.

Prowadzenie działań marketingowych w social media to jednak nie lada wyzwanie. Należy przede wszystkim pamiętać, aby dostarczać użytkownikom treści zgodne z charakterystyką danej platformy – standardowe komunikaty sprzedażowe się tu nie sprawdzą.

Warto również mieć na uwadze, że świat mediów społecznościowych nieustannie się rozwija. Portale wciąż dodają nowe funkcje, a na rynku pojawiają się nowi gracze – jak chociażby bijący ostatnio rekordy popularności TikTok.

Jak zacząć przygodę z digital marketingiem?

Digital marketing jest tak naprawdę na wyciągnięcie ręki. W sieci znajdziesz tysiące artykułów czy kursów dotyczących poszczególnych dziedzin online marketingu.

A jeżeli zależy Ci na wypromowaniu własnej marki, możesz zlecić tego typu działania profesjonalistom. Podstawowa wiedza na pewno jednak się przyda – pomoże Ci chociażby w weryfikowaniu skuteczności poszczególnych działań.

Digital marketing – podsumowanie

Digital marketing to klucz do odniesienia sukcesu w cyfrowym świecie. Aby przynosił on jednak optymalne efekty, musisz zadbać o stworzenie przemyślanej strategii i konsekwentną realizację celów. Powodzenia!

 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

bxbx