05.01.2023
Product psychology - what should you know before commercializing a new product?
Key information:
- Znajomość zasad psychologicznych leżących u podstaw zachowań klientów jest niezbędna do zrozumienia decyzji konsumentów oraz przeprowadzenia komercjalizacji w sposób zachęcający do zakupu danego produktu.
- Klient przed podjęciem racjonalnej decyzji dotyczącej zakupu podświadomie już wie jaka marka go interesuje.
- Aby nowy produkt osiągnął sukces na rynku, należy wybrać odpowiednią grupę docelową.
- Jednym z ważniejszych punktów brandingu jest spójność, aby naszej grupie docelowej zaczęły towarzyszyć pozytywne emocje.
- Dzięki wykorzystaniu wizerunku sławy przy reklamie możemy realnie wpłynąć na zwiększenie zysków ze sprzedaży. We współczesnym biznesie to istotna część psychologii sprzedaży.
- Okazuje się, że kolory też mają ogromne znaczenie na odbiór towaru w procesie sprzedaży, dlatego ważne jest, aby również do tej kwestii przywiązywać wagę tworząc strategie psychologii marketingu.
- Ciekawym zabiegiem pozytywnie wpływającym na odbiór marki jest personalizacja produktów adresująca potrzeby klienta którą psychologia marketingu wykorzystuje.
Details below!

Psychological strategies are an important part of marketing communications to understand before commercializing your products. It's understanding how people perceive, interact and ultimately buy. Knowing the psychological principles underlying customer behavior is essential to understanding consumer decisions and conducting commercialization in a way that encourages the purchase of a product.
The (un)rational consumer?
Wiele modeli dotyczących postaw konsumenckich i podejmowania decyzji zakłada, że konsument przed zakupem konkretnego dobra kieruje się przede wszystkim rozsądkiem i czynnikami ekonomicznymi. Jednak wraz z rozwojem dziedziny marketingu, badań marketingowych i psychologii okazuje się, że w rzeczywistości jest trochę inaczej.
Before making a rational purchase decision, the customer subconsciously already knows what brand he is interested in. His acquisition of information about other goods is only to reassure him to purchase the product he originally thought of.
So why, for example, does a consumer choose to buy a seemingly inferior good at a time when he or she is aware of other better products?
Influence of the product brand

Aby nowy produkt osiągnął sukces na rynku, należy wybrać odpowiednią grupę docelową. Bardzo rzadko na rynku pojawiają się towary przeznaczone i reklamowane wśród wszystkich grup demograficznych. Gdy już mamy określonych potencjalnych klientów powinniśmy przejść do analizy ich preferencji. Czego oczekują od konkretnego produktu, czym powinien się on ich zdaniem charakteryzować oraz jaką powinien mieć cenę.
Once we have the necessary information, it is necessary to start creating the right brand image and the product itself so that our consumers are willing to buy our goods. One of the most important points of branding is consistency so that our target audience begins to feel positive emotions. We are committed to creating a certain kind between buyers and the brand. Thanks to it, there is a greater chance of loyalty on the part of consumers, and thus greater profits.
Sales psychology in the context of ambassadors
Today, many brands and products have ambassadors. The ambassador is usually a well-known person, such as an actor or sportsman. It must be characterized by recognition and sympathy among the public. By using the image of a celebrity in advertising, we can make a real impact on increasing sales profits. In modern business, this is an important part of sales psychology.
W 2017 roku Arskom Group przeprowadziło badanie na temat skuteczności kampanii reklamowej z wykorzystaniem wizerunku znanego sportowca, które udowodniło wzrost efektywności sprzedaży produktów aż o 30%.
Jednak sam ambasador nie wystarczy, aby produkt osiągnął sukces. Powinniśmy dobrać odpowiednią osobę tak, aby umacniała ona wizerunek marki, a nie go burzyła. Dlatego przede wszystkim należy wystrzegać się gwiazd, które wzbudzają kontrowersje lub często wywołują skandale.
Kolejną ważną kwestią w doborze ambasadora jest unikanie celebrytów, którzy w ostatnim czasie reklamowali sporo innych marek i towarów. Gdy konsumenci po raz kolejny zobaczą tę samą twarz w coraz to kolejnej reklamie, na pewno nie zwiększy to ich zainteresowania naszym produktem, a jedynie wywoła frustrację i negatywne emocje.
The power of influencers
W ostatnich latach narodził się nowy rodzaj celebrytów – influencerzy . Większość z nich rozpoczęła swoją karierę w Social Mediach, tworząc materiały o konkretnej tematyce. Przez wiele lat udało im się zrzeszyć ogromne grupy odbiorców. Szczególnie jest to zauważalne w branży beauty. Młode dziewczyny bez wykształcenia wizażowego udostępniały przystępne poradniki makijażowe, dla innych młodych kobiet, które zaczynały wchodzić w świat makijażu. Po jakimś czasie twórczynie stały się wręcz autorytetem dla ogromnej liczby osób. Marki kosmetyczne wiedziały jak to dobrze wykorzystać.
Zaczęły powstawać płatne współprace, gdzie firmy z branży beauty wysyłały paczki PRowe z kosmetykami do przetestowania influencerom. Gdy dany produkt sprawdził się i został rozpromowany przez popularną osobę, był on masowo wykupywany w sklepach i drogeriach . Zaufanie, autorytet i chęć posiadania „dobrych i sprawdzonych” produktów sprawiają, że kosmetyki polecane przez influencerów są chętnie kupowane.
Ze względu na ich ogromny wpływ na grono obserwatorów są oni odpowiednimi osobami do wypromowania naszego produktu w określonej grupie odbiorców. Jednak, aby uniknąć niepowodzenia, powinniśmy podjąć współpracę tylko z tymi, którzy działają w odpowiedniej branży.
W ostatnim czasie można było zauważyć wiele niespójności między reklamowanymi produktami a treściami, jakie na ogół udostępniają Influencerzy. Odbijało się to negatywnie na ich wizerunku, a także na wiarygodności reklamowanych towarów.
Psychological strategies vs. the power of color

It is not only with the image and advertising of the product that we can influence consumer behavior. It turns out that colors also have a huge impact on the perception of goods in the sales process, so it is important to also pay attention to this issue when creating marketing psychology strategies.
Here are some examples of what colors best reflect the purpose of the products.
- Green color immediately brings to mind nature and tranquility, so it is good to include this color in organic and natural products, as well as pro-health.
- Red color Is intense, sometimes even aggressive. Depending on the cultural background, it can be associated with danger or courage. Depending on how red is interpreted, it is used on medical device packaging or in products aimed at people who want to stand out. It is also often used during store sales to further attract consumer attention.
- Blue color is a color that perfectly reflects calmness, purity and lightness, as well as intelligence and lightness. Many IT-related companies use blue in their products, such as Microsoft and Samsung. Another good example of the use of this color is any mineral water or light food products.
- Black color is all about elegance and luxury. Very often, actors appearing in commercials for exclusive goods are dressed in black to further emphasize the nature of the products.
It's also a good idea to keep a newly implemented product in the same color scheme, as this will certainly make it easier to encode them in the minds of consumers and benefit the marketing of a product.
Psychology of marketing - endless possibilities
Oprócz wcześniej wymienionych sposobów wpływania na postrzeganie produktów przez konsumentów istnieje ich zdecydowanie więcej. Ciekawym zabiegiem pozytywnie wpływającym na odbiór marki jest personalizacja produktów adresująca potrzeby klienta którą psychologia marketingu wykorzystuje. Oprócz uwzględnienia uwag klienta i spełnienia jego podstawowych oczekiwań możemy dodatkowo wyróżnić go poprzez personalizację towaru. Na pewno wywoła to u niego pozytywne emocje i jednocześnie polepszy wizerunek naszego produktu w jego oczach. Personalizacja produktów ma szczególne znaczenie w sprzedaży B2B.
The key to successful selling
Wiemy już, że przed powinniśmy zwrócić uwagę na wiele czynników. Począwszy od samego wyglądu produktu tak, aby był, jak najbardziej spójny z jego przeznaczeniem przez odpowiednie wykreowanie jego wizerunku poprzez dobranie wpływowych osób do kampanii reklamowych oraz uwzględnienie uwag klienta.
The key to success and successful sales is to meet all the expectations and needs of our consumers, and to establish a long-term relationship so that they remain loyal to our products.
Need help with commercialization of a new product? Sign up for free consultation, and we will determine how we can help you!