Czym jest Go to brand?
Go to Brand jest działaniem realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Wspiera promocję marek produktowych (wyrobów i usług), które wykazują potencjał, by stać się rozpoznawalne na zagranicznych rynkach. Program nie jest jednak skierowany do wszystkich firm. Skorzystać z niego mogą mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Muszą być one zarejestrowane na terenie Polski i działać w branżach o wysokiej konkurencyjności oraz innowacyjności.
Akceptowane branże to:
- biotechnologia i farmaceutyka,
- branża meblarska,
- budowa i wykańczanie budowli,
- części samochodowe i lotnicze,
- maszyny i urządzenia,
- moda polska,
- branża kosmetyczna,
- IT/ICT,
- jachty i łodzie rekreacyjne,
- polskie specjalności żywnościowe,
- sprzęt medyczny,
- branża usług prozdrowotnych.
Drugim obszarem działalności Go to Brand są wybrane perspektywiczne rynki zagraniczne, tj. Algieria, Indie, Iran, Meksyk i Wietnam.
Korzyści płynące z Go to Brand
Korzyści, które mogą zostać osiągnięte dzięki programowi Go to Brand możemy odnieść do dwóch obszarów – makro- i mikroekonomicznego. Pierwszy z nich dotyczy całej polskiej gospodarki, która dzięki internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw i ich działaniom badawczym, może stać się bardziej innowacyjna. Jest to jeden z kluczowych czynników wpływających na perspektywy wzrostu PKB dla państw wysoko rozwiniętych. Jeśli chodzi o obszar mikroekonomiczny, to omawiany program może stać się okazją do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki danej firmy o charakterze międzynarodowym. Bez dofinansowania wiele firm nie mogłoby sobie pozwolić na tego typu przedsięwzięcie.
Jak uzyskać dofinansowanie w ramach programu Go to Brand?
Jeśli dane przedsiębiorstwo spełnia ww. warunki odnoszące się do wielkości i charakteru działalności firmy, może złożyć wniosek o dofinansowanie przygotowanego projektu do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). To właśnie ta instytucja określa, czy i ewentualnie w jakiej wysokości (nominalnej i procentowej) dane przedsiębiorstwo otrzyma wsparcie finansowe.
Jak wykorzystać otrzymane środki?
Otrzymane środki wnioskodawca może wykorzystać w celu promocji swoich produktów lub usług na zagranicznych rynkach. Zasady oraz zakres udziału przedsiębiorcy w programie Go to Brand określają branżowe programy promocji, które są nadzorowane przez odpowiednich operatorów. W przypadku naszej firmy są to usługi doradcze, bardzo potrzebne w strategicznym rozporządzaniu otrzymanymi środkami z dofinansowania Go to Brand. Nasi doświadczeni konsultanci kompleksowo zbadają interesujący klienta obszar rynku i doradzą, jakie działania należy podjąć, by zamierzony efekt został osiągnięty. Przeczytaj o naszej ofercie tutaj: oferta ConQuest Consulting.
Przykłady firm korzystających z Go to Brand
Z racji szerokiego spektrum rodzajów działalności firm, które mogą wziąć udział w programie, liczba przedsiębiorstw, które podjęły kroki w tym zakresie, jest bardzo duża. Tym samym, dobrym rozwiązaniem wydaje się być skupienie uwagi jedynie na naszych klientach. Są to między innymi: Budizol (branża nieruchomości), Gerda (produkcja m. in. drzwi) oraz MilaDesign Tomasz Paszko (branża meblarska). Pomimo tego, że każde z przedstawionych przedsiębiorstw zajmuje się czymś zupełnie innym, firma ConQuest Consulting dostarczyła każdej z nich usługi doradcze na najwyższym poziomie.
Program Go to Brand to doskonała szansa na wypłynięcie na szerokie wody międzynarodowego handlu i zbudowanie silnej, rozpoznawalnej i, co ważne, wieloletniej marki. Z punktu widzenia polskich małych i średnich przedsiębiorstw, a także całej rodzimej gospodarki, są to wręcz bezcenne korzyści.
Michał Machowski
Skontaktuj się z nami!
Carl
2018-05-29 11:50:06
Interesujący wpis, pozdrawiam serdecznie ;)