11.02.2022

Jak „utraceni’ klienci przekładają się na wzrost zysków firmy?

Podczas badania satysfakcji klientów najwięcej uwagi poświęca się tym lojalnym, stałym klientom, często pomijając klientów utraconych. Okazuje się, że to właśnie ci odbiorcy, którzy odchodzą do konkurencji, mogą być skarbnicą wiedzy dla naszej firmy.

To dzięki informacjom o wadach, a nie zaletach naszych produktów i usług możemy dowiedzieć się, jak usprawnić działanie naszego przedsiębiorstwa.

Kiedy przeprowadzamy badanie, już na etapie przygotowania ankiety ważna jest odpowiednia segmentacja klientów. Powinniśmy przygotować kilka zestawów pytań, tak aby w wyniku ankiety wydobyć z respondentów jak najwięcej cennych informacji. Oprócz tego, ważny jest właściwy dobór dnia i godziny, kiedy przeprowadzamy badanie, tak aby było ono jak najbardziej skuteczne.

Zobacz inne wpisy

patenty
Innowacje

Jak zarobić na wynalazkach, czyli sztuka patentowania

Zobacz więcej
Analiza rynku

Analiza SWOT – jak działa i jak ją wykorzystać w biznesie

Zobacz więcej
rozwój przedsiębiorstwa
Zarządzanie przedsiębiorstwem

Zwiększ tempo rozwoju przedsiębiorstwa w 7 krokach

Zobacz więcej