• Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Cztery narzędzia, które odmienią Twój newsletter


Cztery narzędzia, które odmienią Twój newsletter

W poprzednim artykule skupiliśmy się nad tym jak działa i do czego używany jest newsletter. Jednak sposób, w jaki można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wymaga osobnego omówienia. Systemy mailingowe rozwijają się na naszym rodzimym rynku w sposób godny uwagi, a co za tym idzie, korzystające z tych usług firmy z sektora MŚP mogą niskim nakładem kosztów rozszerzać świadomość swojej marki, docierając do potencjalnych klientów. Narzędzia te ponadto otwierają przedsiębiorstwo na łatwą komunikację z klientem i budowanie z nim dłuższych relacji biznesowych. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze platformy wysyłkowe.

Freshmail

Jest to jeden z najbardziej popularnych systemów w naszym kraju. Freshmail oferuje dwanaście rodzajów kampanii m.in. autorespondery, maile transakcyjne, optymalizujące porę wysyłki, SMS i MMS. Ponadto klient może wysłać gotowy newsletter swojego serwisu poprzez cyklicznie pobieranie strony w postaci HTML i prezentacji odbiorcom w przesłanym mailu. Bardzo innowacyjną usługą jest także możliwość organizowania promocji z użyciem wygenerowanych kodów kreskowych dołączanych do wiadomości.

Freshmail oferuje szczegółową analizę każdego z odbiorców i historii jego działania, co stwarza klientowi szansę na poznanie ich potrzeb. Pakiet darmowy umożliwia utrzymywanie wielu list mailingowych z łącznie 500 kontaktami, do których można wysłać maksymalnie 2 000 maili w ciągu miesiąca.

Plusy

  • Intuicyjny interfejs
  • Duży wachlarz szablonów
  • Personalizacja przysłanych maili
  • Darmowe konto
  • „Płać za wysłane” – opłata zależy wyłącznie od ilości wysłanych maili

Minusy

  • Niski stopień segmentacji odbiorców w kampanii

Mailer Lite

Jest to system bardzo prosty w obsłudze oraz czytelny dla klienta, co powoduje jego łatwość do zaimplementowania nawet przez laika. Korzystając z Mailer lite, konsument otrzymuje dostęp do funkcji takich jak:

  • Graficzny edytor newsletterów
  • Wbudowaną edycję zdjęć
  • System zarządzania subskrybentami oraz śledzenia rezultatów newsletterów
  • Testy A/B
  • Formularze dla strony internetowej
  • Autorespondery
  • RSS na email
  • Kampania z powtórzeniem (powtórne przesłanie wiadomości do odbiorców którzy nie zareagowali w pierwszej turze wysyłki maila)
  • Bezpłatne szablony

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest zaoferowana przez twórców aplikacja iPad Subscribe App, którą – instalując na tablecie marki Apple, można w prosty sposób zachęcić osobę odwiedzającą stanowisko firmowe podczas różnego rodzaju wydarzeń do zapisywania się na newsletter. Mail lite oferuje bezpłatne konto w przypadku rozsyłania wiadomości do mniej niż 1 000 subskrybentów, powyżej tej liczby klient musi liczyć się z opłatami.

Plusy

  • Prosty i intuicyjny interfejs
  • Blog prowadzony przez twórców
  • Bezpłatne konto
  • Niskie koszty po przekroczeniu darmowego pakietu

Minusy

  • Brak gotowych szablonów HTML.

SARE

Jest to narzędzie typu ASP (nie wymaga instalacji, dostęp z każdego komputera podłączonego do Internetu). Uwzględnia on bardzo szeroko rozbudowany system edycyjno-wysyłkowy, który daje możliwość obsługi baz danych z adresami klientów. Zbieranie danych oraz wybieranych przez odbiorców odnośników umożliwia klientom generowanie statystyk i badanie reakcji odbiorców na treści przesyłane w newsletterze. SARE wyróżnia się również szerokim wsparciem technicznym ze strony producenta. Zaowocowało to opracowaniemm.in. możliwością tworzenie raportów w czytelnej stabelaryzowanej formie, czy też zabezpieczeniem wysyłki przed nagłymi problemami związanymi z przerwami w dostępie do usługi.

Plusy

  • Dodatek Sarescript – udogodnienie personalizacji mailingu na wielu etapach (nadawca, zdjęcia, treści) oraz szeroki nadzór nad treścią wysyłanych wiadomości.
  • Dogłębna analiza danych ujmująca przeprowadzone kampanie.
  • Pełne zintegrowane mailingu z przesyłaniem ankiet i SMS.

Minusy

  • Pakiety różnią się między sobą drastycznie cenami.
  • Darmowy pakiet dostępny tylko przez 30 dni.

Mailchimp

Jest to jeden z najbardziej popularnych programów tego typu w skali światowej, działa na rynku od 2001 roku i korzysta z niego ponad 10 milionów osób, przesyłając dziennie 600 milionów e-maili. Korzystamy właśnie z Mailchimp’a, więc co według nas jest jego największym atutem? Połączenie prostoty obsługi, łatwości w personalizacji oraz przyjaznego interfejsu, jak również dostępność wielu filmików i artykułów o charakterze poradnikowym. Zapoznanie się z ich treścią pozwala na szybkie przyswojenie wiedzy dotyczącej obsługi platformy oferującej newsletter. Dodatkowym udogodnieniem stworzonym przez twórców jest aplikacja mobilna dedykowana pod system Android i iOS, za pomocą której użytkownik w każdej chwili może zarządzać swoimi listami mailingowymi oraz kontem. Warto nadmienić, że program nie jest idealny, dużą niedogodnością jest klasyfikowanie wiadomości przesyłanych za pośrednictwem programu przez Gmail jako społecznościowe, a co za tym idzie ryzyko nieprzeczytania jej przez odbiorcę. Usługi w zakresie Mailchimp dzielą się na 3 sektory różniące się od siebie ceną oraz zakresem: Starting Up (darmowy), Growing Business (od 20 USD) i Pro Marketer.

Plusy

  • Prosty interfejs
  • Możliwość integracji z Google Analytics
  • Opcja zsynchronizowania danych z oprogramowaniem CRM i CMS
  • Pełne zobrazowanie efektów kampanii
  • Możliwość stworzenia w pełni indywidualnych profili dla subskrybentów

Minusy

  • Brak polskiej wersji językowej
  • Odnotowane problemy z dostarczaniem wiadomości na polskie skrzynki mailowe
  • Klasyfikowanie maili jako wiadomości społecznościowe przez pocztę Google

Dzięki szerokiej ofercie platform mailingowych, jesteś w stanie zautomatyzować swój newsletter i prowadzić go efektywnie bez zaawansowanych umiejętności technicznych. Decydując się na ten rodzaj kampanii marketingowej, można osiągnąć wymierne korzyści zapewniające rozpoznawalność marki, utrzymywanie i budowanie relacji z klientem. Dzisiejsze systemy wykazują się bardzo dużą prostotą, więc nawet otwierając jednoosobową działalność gospodarczą, przeciętny inwestor nie powinien mieć jakichkolwiek problemów w obsłudze takiego narzędzia.

Marcin Wieloch

Komentarze (1)

JQ8GO1E www.yandex.ru rtwjtrwt:/srhhs

2020-05-22 08:22:14

JQ8GO1E www.yandex.ru rtwjtrwt:/srhhs

lexusdsksmfmlsw https://yandex.ru 2802504

2020-05-20 16:40:49

lexusdsksmfmlsw https://yandex.ru

Kamil Kułakowski

2017-05-26 12:34:46

Artykuł, który w przystępny sposób przedstawia problem z jakim zderzyłem się ostatnio - wybór platformy do utrzymywania relacji z klientami poprzez newsletter. Bardzo pomocne!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *