fbpx
  • Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Teraz Twoja kolej – stwórz własny newsletter!


Teraz Twoja kolej – stwórz własny newsletter!

Kontynuując cykl przybliżający tajniki efektywnego wykorzystania narzędzia, jakim jest newsletter, stworzyliśmy artykuł, który uzupełni wiedzę uzyskaną na przestrzeni ostatnich tygodni. W poprzednich tekstach zostały przedstawione cel i sposób funkcjonowania kampanii mailingowych, uzupełnione o informacje dotyczące systemów stworzonych do ich wysyłki. Po zapoznaniu się z podstawowymi elementami i zasadami, czas przejść do zawartych w dzisiejszym artykule praktycznych uwag i wskazówek związanych z tworzeniem newslettera. Z pewnością pomogą Ci one skutecznie przeprowadzić własną kampanię mailingową.

Newsletter krok po kroku

1. Na początku warto zastanowić się nad celem, który pragniemy zrealizować poprzez zastosowanie narzędzia, jakim jest newsletter – zwiększenie liczby lead’ów, ruchu na stronie, czy poszerzenie własnej sieci kontaktów.
2. Po zdefiniowaniu celu można rozpocząć zbieranie materiałów – metodą aktywną, polegającą na celowym poszukiwaniu odpowiedniego contentu, lub pasywną, w której na dane natrafia się przy okazji wykonywania innych zadań. Ze względu na bogactwo treści, rekomendowanymi źródłami informacji są specjalistyczne blogi, profile na mediach społecznościowych, inne kampanie o podobnej tematyce oraz materiały szkoleniowe. Mogą się one okazać pomocnymi i ułatwić proces tworzenia newslettera.
3. Kolejnym krokiem jest zredagowanie krótkiej, błyskotliwej treści. Nie zapominajmy jednak, że składa się na nią nie tylko tekst, ale również obrazy, czy infografiki. Kampania mailingowa zwiększa swoją skuteczność, gdy w mailu umieszcza się jeden widoczny przycisk call-to-action. Po jego kliknięciu, klient zostaje przekierowany na konkretną stronę np. witrynę firmy, Twittera, czy też do sklepu internetowego. Oprócz tego, warto pamiętać, żeby newsletter był spersonalizowany – zapewni to lepszy odbiór i bardziej pozytywny stosunek do otrzymanej wiadomości, co przełoży się na zwiększenie współczynnika otwierania i klikania.
4. Następnie należy stworzyć taki wygląd maila, który będzie przejrzysty i czytelny dla odbiorcy. Ponadto, biorąc pod uwagę zwiększającą się liczbę urządzeń mobilnych i tendencję do przedkładania ich użyteczności nad jednostki stacjonarne, ważne jest to, żeby mail był przystosowany do poprawnego wyświetlania na telefonach komórkowych. Inaczej istnieje ryzyko utraty potencjalnych odbiorców nastawionych na używanie urządzeń przenośnych.
5. Końcowy etap polega na przetestowaniu tego, w jaki sposób mail wyświetla się w różnych skrzynkach odbiorczych. Należy bowiem pamiętać, że poprawnie przedstawiona treść na Gmailu, może wyglądać źle na np. Outlooku. W kolejnej fazie newsletter zostaje wysłany. Następnie warto przeanalizować, które obszary i treść cieszyły się największą popularnością. Poznawszy preferencje odbiorców, można w jeszcze większym stopniu dostosować zawartość maili do ich oczekiwań, celem zwiększenia satysfakcji z usługi.

Szczegóły na wagę złota

• Nie należy przesadzać z używaniem caps lock’a w tekście, a w szczególności w okienku przeznaczonym na temat maila. Zabieg ten w niekorzystny sposób zwraca uwagę czytelników i nierzadko utożsamiany jest z wiadomościami o charakterze spamu.
• W opisanym miejscu, oprócz tematu, często wyświetla się początkowa treść maila. Z tego powodu, warto zamienić tę część na krótką informację, która w kilku słowach scharakteryzuje newsletter i tym samym zachęci do jego otwarcia.
• Dodatkowo, powinien on zostać wysłany w ciągu 24 godzin od subskrypcji – najlepiej zautomatyzować ten proces, żeby nie przegapić żadnych potencjalnych odbiorców.
• Wiadomości warto wysyłać z adresu, w którym zawarte są nazwisko i firma, dzięki czemu współczynnik otwierania i klikania wzrasta, a newsletter zwiększa swoją efektywność i autentyczność.
• Należy unikać załączników – zmniejszy to podatność na umieszczenie go w miejscu dla spamu. Zamiast tego można umieścić link, który będzie kierował odbiorców na określoną stronę.
• W temacie trzeba wystrzegać się słów typowych dla wiadomości spam np. darmowy, gwarancja. Dzięki tym zasadom prawdopodobieństwo, że newsletter dotrze do naszego odbiorcy zwiększa się.

Ucz się od najlepszych – studium przypadku

newsletter-paypal-505x1024 Teraz Twoja kolej - stwórz własny newsletter!

Kampania mailingowa firmy PayPal to bardzo dobry przykład, z którego można czerpać inspirację: neutralne tło i zawartość, na którą składa się błyskotliwy, krótki tekst uwydatniający korzyści płynące z usługi. Treść przedstawiona jest w przejrzysty i estetyczny sposób. Wizualna część, tj. obrazy, nie dominuje nad tekstem i vice versa – został zachowany balans między tymi obszarami. Dodany jest również przycisk, który przenosi odbiorcę na docelową stronę z większą ilością informacji, a pozytywne emocje przedstawione na zdjęciu zachęcają odbiorców do skorzystania z usługi.

Powyższy artykuł kończy cykl poświęcony zagadnieniu newslettera, którego celem było zdobycie wiedzy potrzebnej do efektywnego przeprowadzenia kampanii mailingowej. Przeczytawszy uważnie wszystkie trzy teksty poruszające wiele aspektów tego obszaru, nie pozostaje nic innego, tylko wypróbować nasze rady w praktyce i stworzyć własny newsletter!
Anna Kozak

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *