POSZUKIWANIE PARTNERÓW BIZNESOWYCH

KORZYSTAJ Z MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY

Chcąc zapewnić stałe źródła zamówień, rozwinąć swoją działalność na egzotyczne rynki czy zwyczajnie poszerzyć grono swoich klientów warto zlecić poszukiwanie partnerów biznesowych zewnętrznej firmie.

Ponieważ efektywne poszukiwanie partnerów biznesowych może zostać zrealizowane wyłącznie przez wykwalifikowany zespół, wspieranych przez przedstawicieli na rynkach docelowych, etapowe podejście do poszukiwania partnerów, realizowane etapową metodą lejka kontaktów zapewnia wysoką responsywność oraz skuteczność, przy ograniczonych zasobach finansowych.

Decydując się na badanie rynku, oddamy do Twojej dyspozycji wyselekcjonowany zespół z grona 30 specjalistów pracujących w ConQuest Consulting oraz wsparcie naszej sieci partnerów składających się z ponad 250 ekspertów aktywnych w pełnym spektrum różnorodnych rynków, branż i specjalizacji.

Case study

Jednym ze sposobów rozwoju przedsiębiorstwa jest współpraca z innymi podmiotami gospodarczymi. Może się ona rozwijać na wielu płaszczyznach, począwszy od etapu projektowania, przez produkcję i zaopatrzenie w surowce po dystrybucję gotowych wyrobów.
Poszukiwanie partnerów biznesowych wymaga rozważenia wielu aspektów, dzięki którym możliwe będzie zagwarantowanie sobie maksimum korzyści.


Korzyści jakie zapewnia współpraca z partnerem biznesowym

 

Zanim przedsiębiorca podpisze umowę z potencjalnym partnerem, powinien zastanowić się nad skutkami takiej współpracy. Oczywistym jest, że nieprzemyślany wybór może dać efekt przeciwny do oczekiwanego, a korzyści z takiego związku wyniesie jedynie druga strona. Dlatego decyzję powinien podjąć po dokonaniu skrupulatnej analizy kondycji finansowej i pozycji na ryku wybranego kandydata oraz jego własnych możliwości i potrzeb. Z drugiej strony partnerstwo biznesowe jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, które pozwala znacznie obniżyć koszty produkcji lub rozszerzyć zakres usług. Wynika to z faktu, że wybrana firma może dysponować kosztownym parkiem maszynowym, patentami, gronem specjalistów czy dobrze wyposażoną bazą transportową. Wnosząc te elementy do wzajemnej współpracy, eliminuje konieczność zakupu kosztownego wyposażenia czy szkoleń załogi.

Partners matching, 
czyli poszukiwanie partnerów biznesowych, jest obecnie bardzo doceniane przez wielu przedsiębiorców. Do nawiązania korzystnej współpracy nie wystarczy jednak wybranie pierwszej firmy o określonym profilu. Dlatego warto skorzystać z profesjonalnych usług consultingowych, które znacznie zwiększą szanse na znalezienie właściwego partnera.


Partners matching – na czym to polega?

Pierwszym krokiem do nawiązania współpracy biznesowej lub handlowej jest podjęcie decyzji o potrzebie partnerstwa. Jest ono szczególnie korzystne dla małych firm, które nie dysponują wystarczającym potencjałem, aby wytwarzać dany produkt od początku do końca. Takie działania również mają zastosowanie w sferze usługowej.

Poszukiwanie partnerów handlowych lub biznesowych jest procesem, który wymaga przejścia czterech kroków.

  1. Określenie własnych potrzeb przedsiębiorstwa – to pierwszy etap, który polega na przeanalizowaniu możliwości własnego zakładu oraz znalezieniu tych obszarów, które wymagają wsparcia. Może nim być park maszynowy, technologia czy tani półprodukt. Określenie potrzeb oznacza również przeanalizowanie możliwości rozwoju firmy np. przez uruchomienie nowej linii produkcyjnej czy świadczenie dodatkowej usługi.
  2. Stworzenie listy potencjalnych partnerów – partners matching wymaga zgromadzenia większej liczby potencjalnych kandydatów, która umożliwi ich porównywanie i wybór najlepszego kandydata.
  3. Przygotowane oferty – to jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ wymaga stworzenia dokumentu, który nie tylko zainteresuje potencjalnego odbiorcę, ale też dostarczy mu niezbędnych informacji. W tworzeniu takiej oferty ważna jest rzetelność, kompleksowość, wskazanie obopólnych korzyści, ale także układ treści i język.
  4. Kontakt z potencjalnym partnerem – to ostatni krok, który prowadzi do ustalenia szczegółów współpracy.  Ważne jest podjęcie rozmów z właściwą osobą i precyzyjne ustalanie oczekiwań.

Zagrożenia, jakie niesie ze sobą poszukiwanie partnerów handlowych

Jednym z błędów, jaki popełniają przedsiębiorcy, decydując się na współpracę, jest bagatelizowanie procesu pozyskiwania partnera. Konsekwencje mogą być nieprzewidywalne, włącznie z upadłością. Aby zwiększyć swoje szanse, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia firmy ConQuest Consulting. Dzięki szerokiemu gronu ekspertów poszukiwanie partnerów handlowych i biznesowych będzie nie tylko prostsze, ale i efektywniejsze. Kierując się wiedzą i doświadczeniem, w praktyce stosujemy metodę lejka kontaktów, dzięki której dochodzimy do najlepszych i sprawdzonych rezultatów.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 - liczba głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

 

Nasze usługi stanowią dla wielu klientów wsparcie przy pozyskiwaniu finansowania zewnętrznego, m.in. w programach unijnych. Przeprowadzamy usługi doradcze w programach takich jak: Go to Brand, Grant 2.4.1

Działania

tick  Stworzenie mapy partnerów spełniających kryteria Zleceniodawcy wraz z oceną ich potencjału oraz kompetencji, a także warunków współpracy

tick  Identyfikacja potrzeb oraz oczekiwań potencjalnych partnerów na wyszczególnionych rynkach

tick  Otrzymanie obrazu praktyki biznesowej na każdym  z rynków docelowych oraz stworzenie bazy teleadresowej  potencjalnych kooperantów spełniających wymogi Zleceniodawcy

tick  Przeprowadzenie kampanii cold mailingowej/callingowej na bazie potencjalnych partnerów

Rezultaty

tick  Dostarczenie informacji oraz danych teleadresowych do firm wyrażających chęć współpracy

tick  Umówienie spotkań między partnerami handlowymi zainteresowanymi współpracą, a Zleceniodawcą

Jak pomogliśmy naszym klientom

d72ab6b6-sharp_05y00u05y00u000000

Przeprowadzenie efektywnej usługi Analizy Rynku pozwalającej na zidentyfikowanie oraz kompleksowe przeanalizowanie wiodących na polskim rynku rozwiązań w zakresie usług w chmurze.

298fc653-pkp_03m01z03m01z000000

Skuteczna analiza obiegu informacji oraz przygotowanie rekomendacji do wdrożenia
w Grupie PKP mapy procesu obiegu informacji w notacji BPMN.

d54694b9-gerda_04y01r04y01r000000

Przygotowanie planu działań eksportowych, na którego podstawie opracowana została strategia rozwoju firmy z wyszczególnieniem konkretnych działań w zakresie wszystkich elementów Mix Marketingu.

Napisz do nas

Klikając Wyślij wiadomość akceptujesz Regulamin.