• Pon-Pt : 9:00 - 18:00

Poszukiwanie partnerów biznesowych


Poszukiwanie partnerów biznesowych

POSZUKIWANIE PARTNERÓW BIZNESOWYCH

KORZYSTAJ Z MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY

Chcąc zapewnić stałe źródła zamówień, rozwinąć swoją działalność na egzotyczne rynki czy zwyczajnie poszerzyć grono swoich klientów warto zlecić poszukiwanie partnerów biznesowych zewnętrznej firmie.

Ponieważ efektywne poszukiwanie partnerów biznesowych może zostać zrealizowane wyłącznie przez wykwalifikowany zespół, wspieranych przez przedstawicieli na rynkach docelowych, etapowe podejście do poszukiwania partnerów, realizowane etapową metodą lejka kontaktów zapewnia wysoką responsywność oraz skuteczność, przy ograniczonych zasobach finansowych.

 

Decydując się na badanie rynku, oddamy do Twojej dyspozycji wyselekcjonowany zespół z grona 30 specjalistów pracujących w ConQuest Consulting oraz wsparcie naszej sieci partnerów składających się z ponad 250 ekspertów aktywnych w pełnym spektrum różnorodnych rynków, branż i specjalizacji.

Nasze usługi stanowią dla wielu klientów wsparcie przy pozyskiwaniu finansowania zewnętrznego, m.in. w programach unijnych.

Przeprowadzamy usługi doradcze w programach takich jak: Go to Brand, Grant 2.4.1

DZIAŁANIA

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Stworzenie mapy partnerów spełniających kryteria Zleceniodawcy wraz z oceną ich potencjału oraz kompetencji, a także warunków współpracy

 

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Identyfikacja potrzeb oraz oczekiwań potencjalnych partnerów na wyszczególnionych rynkach

 

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Otrzymanie obrazu praktyki biznesowej na każdym  z rynków docelowych oraz stworzenie bazy teleadresowej  potencjalnych kooperantów spełniających wymogi Zleceniodawcy

 

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Przeprowadzenie kampanii cold mailingowej/callingowej na bazie potencjalnych partnerów

REZULTATY

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Dostarczenie informacji oraz danych teleadresowych do firm wyrażających chęć współpracy

 

tick Poszukiwanie partnerów biznesowych  Umówienie spotkań między partnerami handlowymi zainteresowanymi współpracą, a Zleceniodawcą

Jednym ze sposobów rozwoju przedsiębiorstwa jest współpraca z innymi podmiotami gospodarczymi. Może się ona rozwijać na wielu płaszczyznach, począwszy od etapu projektowania, przez produkcję i zaopatrzenie w surowce po dystrybucję gotowych wyrobów.

Poszukiwanie partnerów biznesowych wymaga rozważenia wielu aspektów, dzięki którym możliwe będzie zagwarantowanie sobie maksimum korzyści.

Korzyści jakie zapewnia współpraca z partnerem biznesowym

Zanim przedsiębiorca podpisze umowę z potencjalnym partnerem, powinien zastanowić się nad skutkami takiej współpracy. Oczywistym jest, że nieprzemyślany wybór może dać efekt przeciwny do oczekiwanego, a korzyści z takiego związku wyniesie jedynie druga strona. Dlatego decyzję powinien podjąć po dokonaniu skrupulatnej analizy kondycji finansowej i pozycji na rynku wybranego kandydata oraz jego własnych możliwości i potrzeb.

Z drugiej strony partnerstwo biznesowe jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, które pozwala znacznie obniżyć koszty produkcji lub rozszerzyć zakres usług. Wynika to z faktu, że wybrana firma może dysponować kosztownym parkiem maszynowym, patentami, gronem specjalistów czy dobrze wyposażoną bazą transportową. Wnosząc te elementy do wzajemnej współpracy, eliminuje konieczność zakupu kosztownego wyposażenia czy szkoleń załogi.

Partners matching,  czyli poszukiwanie partnerów biznesowych, jest obecnie bardzo doceniane przez wielu przedsiębiorców. Do nawiązania korzystnej współpracy nie wystarczy jednak wybranie pierwszej firmy o określonym profilu. Dlatego warto skorzystać z profesjonalnych usług consultingowych, które znacznie zwiększą szanse na znalezienie właściwego partnera.

Partners matching – na czym to polega?

Pierwszym krokiem do nawiązania współpracy biznesowej lub handlowej jest podjęcie decyzji o potrzebie partnerstwa. Jest ono szczególnie korzystne dla małych firm, które nie dysponują wystarczającym potencjałem, aby wytwarzać dany produkt od początku do końca. Takie działania również mają zastosowanie w sferze usługowej.

Poszukiwanie partnerów handlowych lub biznesowych jest procesem, który wymaga przejścia czterech kroków.

  1. Określenie własnych potrzeb przedsiębiorstwa – to pierwszy etap, który polega na przeanalizowaniu możliwości własnego zakładu oraz znalezieniu tych obszarów, które wymagają wsparcia. Może nim być park maszynowy, technologia czy tani półprodukt. Określenie potrzeb oznacza również przeanalizowanie możliwości rozwoju firmy np. przez uruchomienie nowej linii produkcyjnej czy świadczenie dodatkowej usługi.
  2. Stworzenie listy potencjalnych partnerów – partners matching wymaga zgromadzenia większej liczby potencjalnych kandydatów, która umożliwi ich porównywanie i wybór najlepszego kandydata.
  3. Przygotowane oferty – to jeden z najtrudniejszych etapów, ponieważ wymaga stworzenia dokumentu, który nie tylko zainteresuje potencjalnego odbiorcę, ale też dostarczy mu niezbędnych informacji. W tworzeniu takiej oferty ważna jest rzetelność, kompleksowość, wskazanie obopólnych korzyści, ale także układ treści i język.
  4. Kontakt z potencjalnym partnerem – to ostatni krok, który prowadzi do ustalenia szczegółów współpracy.  Ważne jest podjęcie rozmów z właściwą osobą i precyzyjne ustalanie oczekiwań.

Zagrożenia, jakie niesie ze sobą poszukiwanie partnerów handlowych

Jednym z błędów, jaki popełniają przedsiębiorcy, decydując się na współpracę, jest bagatelizowanie procesu pozyskiwania partnera. Konsekwencje mogą być nieprzewidywalne, włącznie z upadłością. Aby zwiększyć swoje szanse, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia firmy ConQuest Consulting.

Dzięki szerokiemu gronu ekspertów poszukiwanie partnerów handlowych i biznesowych będzie nie tylko prostsze, ale i efektywniejsze. Kierując się wiedzą i doświadczeniem, w praktyce stosujemy metodę lejka kontaktów, dzięki której dochodzimy do najlepszych i sprawdzonych rezultatów.

 

Lead generation innowacyjna metoda pozyskiwania klientów i partnerów biznesowych!

Lead generation jest zautomatyzowanym procesem polegającym na wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w celu masowego kontaktowania osób z wyselekcjonowanej, atrakcyjnej dla firmy grupy docelowej. Narzędzie działa nawiązując kontakt przez platformę LinkedIn, co pozwala na szybsze i łatwiejsze dotarcie do osób decyzyjnych!

Jak definiujemy pozyskanego za pomocą tej metody leada? Leadem możemy określić osobę lub firmę, która wykazuje wstępne zainteresowanie daną usługą lub produktem oferowaną przez Państwa firmę. Kampanie przeprowadzane przez ConQuest Consulting na podstawie wieloletniego doświadczenia pozwalają na dotarcie do dużych, spersonalizowanych grup docelowych dobieranych w oparciu o potrzeby naszych klientów. Podczas bezpłatnych konsultacji, zapoznamy Państwa z naszymi procesami generowania leadów, które w skuteczny sposób wspierają procesy sprzedaży w firmach i prowadzą do zwiększenia sprzedaży. W ramach naszych usług możemy zaproponować Państwu działania w obszarach:

  • – Platform społecznościowych (LinkedIn),
  • – Tworzenia wartościowej sieci kontaktów podstawie przedstawionych przez Państwa wytycznych.

Kampania Lead Generation przeprowadzana przez ConQuest Consulting opiera się na sześciu podstawowych krokach:

  1. 1.  Określenie celów kampanii uzależnionych od potrzeb naszego klienta,
  2. 2. Dogłębna analiza i sprecyzowanie grupy docelowej, która w największym stopniu może być potencjalnie zainteresowana usługami lub produktami oferowanymi przez Państwa firmę,
  3. 3. Dobór odpowiednich parametrów kampanii w celu dotarcia do określonej grupy docelowej, 
  4. 4. Uruchomienie kampanii Lead Generation,
  5. 5. Bieżąca optymalizacja kampanii oraz prowadzenie pierwszego kontaktu z podmiotami będącymi w grupie docelowej naszych działań, 
  6. 6. Systematyczne aktualizowanie statusu prac projektowych przeprowadzanych przez naszych konsultantów. 

Dlaczego Lead Generation?

Pozyskiwanie leadów daje firmom szereg nieocenionych korzyści, takich jak:

  • Wzrost skuteczności działań sprzedażowych i marketingowych
  • Optymalizacja czasu oraz kosztów sprzedażowych i marketingowych
  • – Budowa znajomości marki
  • Nawiązanie relacji z osobami potencjalnie zainteresowanych usługą lub produktem
  • Wzrost sprzedaży rozwiązań oferowanych przez firmę

Porównanie Lead Generation z metodą tradycyjną

Lead Generation daje szereg korzyści w porównaniu do tradycyjnych metod pozyskiwania partnerów biznesowych lub klientów. Poniższa tabela pokazuje najważniejsze z nich:

Tradycyjne Partners Matching

Lead Generation

Kontakt poprzez sekretariaty firm

Kontakt bezpośrednio do osób decyzyjnych

Duży nakład pracy (lejek 100:10:1)

Zautomatyzowany kontakt do 100 zaproszeń dziennie i do 300 wiadomości follow-up dziennie

Czasochłonny proces

Proces zautomatyzowany oraz spersonalizowany (wiadomości dopasowane do klienta)

Proces uogólniony (podobne podejście do każdego prospekta)

Proces od ogółu do szczegółu (początkowo zautomatyzowana kampania na samym, manualne odpowiadanie i bieżący kontakt prowadzony przez konsultanta w dalszych fazach)

Proces utrudniony w trakcie pandemii COVID

Proces ułatwiony w trakcie pandemii COVID (większa responsywność prospektów podczas rozmowy przez LinkedIn)

Skontaktuj się z nami aby dowiedzieć się więcej!

wypełnij formularz - oddzwonimy

    Komentarze (0)