11.05.2021

Content Marketing - der König beim Aufbau von Beziehungen zum Verbraucher

Wichtige Informationen: 

  • Głównym celem content marketingu, czyli marketingu treści, jest zainteresowanie oraz zaangażowanie potencjalnych klientów bazując na zrozumieniu ich potrzeb.
  • Content Marketing jest o wiele bardziej efektywny od tradycyjnej reklamy, ponieważ sprawia, że klient czuje, że odbierany przez niego przekaz jest kierowany indywidualnie do niego.
  • Aby stworzyć skuteczną strategię content marketingową kierowany przekaz musi być unikatowy, wiarygodny, praktyczny oraz uniwersalny.
  • Co najważniejsze, content marketing przynosi obustronne korzyści- klientowom oraz marketerom.

Wir freuen uns auf die Lektüre!

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content Marketing z nimi rozmawia” – te słowa Douga Kesslera idealnie wyrażają ideę Content Marketingu i trafnie pokazują, czym podbił serca tak wielu przedsiębiorców. Obecnie postrzegany jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, Content Marketing spełnia swoją funkcję tworząc i rozpowszechniając wartościowe i intrygujące treści, które odpowiadają potrzebom odbiorców (poznasz je wykonując Verbraucherforschung). Das Hauptziel ist es, potenzielle Kunden zu interessieren und zu binden, indem man ihre Bedürfnisse eingehend versteht. Heutzutage ist Content Marketing ein mächtiges Geschäftsinstrument geworden - es gibt Ihnen die Möglichkeit, Tausende von Menschen zu erreichen. Es bietet ihnen eine interessante Botschaft, die sie gleichzeitig dazu veranlasst, eine bestimmte Handlung vorzunehmen, d. h. einen Kauf zu tätigen. Kein Wunder also, dass es sowohl bei den größten Unternehmen der Welt als auch bei kleinen und mittleren Betrieben so beliebt geworden ist.

Quelle des Erfolgs

Content Marketing jest o wiele bardziej efektywny od tradycyjnej reklamy, ponieważ w przeciwieństwie do powszechnie występujących przekazów, nie opiera się na działaniu perswazyjnym, ale na dostarczaniu odbiorcy racjonalnych argumentów i zapewnieniu określonych korzyści. Wyróżnia się tym, że dzięki metodom marketingowym potencjalny klient czuje, że odbierany przez niego przekaz jest kierowany indywidualnie do niego. Ma to wywołać szereg dalszych wydarzeń – konsument zatrzymuje się i skupia swoją uwagę na spersonalizowanej treści. Następnie interesujący komunikat skłania go do refleksji, a w rezultacie do zakupu reklamowanego produktu lub skorzystania z usługi. A więc cel został osiągnięty – zgodne z założeniami marki. Content Marketing ma przewagę nad zwykłą reklamą głównie dzięki temu, że tylko on pozwala na rzeczywiste zaangażowanie grupy docelowej i budowanie z nią relacji. Szczytem marzeń dla content marketera jest stworzenie tak silnej więzi z klientem, w której to on sam wręcz aktywnie poszukuje komunikatów o charakterze sprzedażowym. Z tego powodu chętnie wraca w przyszłości do sprawdzonej marki.

Wie entwickelt man eine effektive Content-Marketing-Strategie?

Wbrew pozorom, przeprowadzenie efektywnej strategii content marketingowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Tworząc tego typu komunikaty należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze, kierowany przekaz musi być wiarygodny – warto uatrakcyjnić go opiniami ekspertów, poradnikami lub poparciem źródłowym w postaci np. danych statystycznych. Takie treści sprawiają wrażenie rzetelnych i wartościowych, a autentyczność to jest to, co klienci cenią sobie najbardziej. Kolejną cechą skutecznego Content Marketingu jest unikatowość. Efektywne treści powinny być jedyne w swoim rodzaju, odróżniać się od tradycyjnych reklam, dzięki czemu zdecydowanie bardziej przykują uwagę odbiorców. Warto także pamiętać o typowo podstawowych zasadach, takich jak praktyczność i uniwersalność przekazu. Powinniśmy poruszać tematy i problemy, które dotyczą pewnych grup ludzi, a nie osób indywidualnych, co zapewni większą rzeszę odbiorców.

Was genau ist effektives Content Marketing?

Jednak skuteczny Content Marketing to nie tylko tworzenie wartościowych komunikatów, ale także umiejętne zarządzanie nimi w celu dotarcia do klienta. W dzisiejszych czasach zasadniczą płaszczyzną do działania jest Internet, z czego wynika zaobserwowany trend, iż większość uwagi content marketerów skupia się w social mediach. Jakie są tego efekty? W mediach takich jak Facebook czy Twitter od razu można zaobserwować „pracę” naszej treści – 80% aktywności pod postami zachodzi w ciągu pierwszej godziny od publikacji. Inaczej sprawa wygląda w przypadku blogów, newsletterów czy artykułów eksperckich, które przyciągają odbiorców o wiele dłużej. Dlatego Content Marketing powinno się stosować jako swoistą inwestycję, która będzie procentować w przyszłości. Dostosowując się do tych zasad, marka z łatwością przyciągnie uwagę lojalnych klientów.

 

Content Marketing = zufriedener Kunde + zufriedener Vermarkter

Nie od dziś wiadomo, że strategia content marketingowa przynosi obustronne korzyści. Konsument będzie usatysfakcjonowany, kiedy publikowane treści go zainteresują – będzie mógł dokonać świadomego wyboru, utożsamiając się z marką i jej wartościami. Klient bowiem kupuje nie tylko produkt czy usługę, ale także idee czy światopogląd danej marki. Można powiedzieć, że staje się częścią jej historii, dlatego chętnie do niej wraca po kolejne zakupy. Z kolei zadowolenie marketerów rośnie wraz z zadowoleniem klientów. Jeżeli przygotowane i publikowane treści przyniosą korzyści, zainwestowane pieniądze się zwrócą.

Heutzutage greifen immer mehr Unternehmen, die erkannt haben, dass dies der einzige Weg ist, um ihre Kunden zu erreichen, auf diese Methode zurück. Und es ist unschwer zu erkennen, dass die Zahl der Marken, die sich für diese Art von Strategie interessieren, weiter zunimmt. Kein Wunder also, dass Content Marketing schon seit einigen Jahren der König des globalen Marketings ist. Worauf warten Sie also noch? Steigen Sie noch heute in das Marketing der Zukunft ein!

Natalia Wesołowska

Siehe andere Einträge

Kraftfeldanalyse
Marktanalyse

Wann ist quantitative Forschung der qualitativen vorzuziehen?

Mehr sehen
Titelseite des Artikels
Makroumgebung

Wie führt man eine quantitative und qualitative Studie durch?

Mehr sehen
Verwaltung

Russland - noch Europa oder schon Asien?

Mehr sehen

Siehe andere Einträge

Schönheitssalon - wie kommt man zum Erfolg?
Verwaltung

Kosmetiksalon - Wie kommt man zum Erfolg?

Mehr sehen
Verwaltung

Zeitmanagement - Techniken zur Einsparung mehrerer Stunden pro Woche

Mehr sehen
Wolkenkratzer
Verwaltung

Unternehmenssektor in Polen

Mehr sehen