11.05.2021

Marketing de contenidos: el rey de las relaciones con los consumidores

Información clave: 

  • Głównym celem content marketingu, czyli marketingu treści, jest zainteresowanie oraz zaangażowanie potencjalnych klientów bazując na zrozumieniu ich potrzeb.
  • Content Marketing jest o wiele bardziej efektywny od tradycyjnej reklamy, ponieważ sprawia, że klient czuje, że odbierany przez niego przekaz jest kierowany indywidualnie do niego.
  • Aby stworzyć skuteczną strategię content marketingową kierowany przekaz musi być unikatowy, wiarygodny, praktyczny oraz uniwersalny.
  • Co najważniejsze, content marketing przynosi obustronne korzyści- klientowom oraz marketerom.

¡Estamos deseando leerle!

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content Marketing z nimi rozmawia” – te słowa Douga Kesslera idealnie wyrażają ideę Content Marketingu i trafnie pokazują, czym podbił serca tak wielu przedsiębiorców. Obecnie postrzegany jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, Content Marketing spełnia swoją funkcję tworząc i rozpowszechniając wartościowe i intrygujące treści, które odpowiadają potrzebom odbiorców (poznasz je wykonując estudio de consumidores). El objetivo principal es interesar y captar clientes potenciales mediante un conocimiento profundo de sus necesidades. Hoy en día, el marketing de contenidos se ha convertido en una poderosa herramienta empresarial: le da la oportunidad de llegar a miles de personas. Les ofrece un mensaje interesante que, al mismo tiempo, les incita a realizar una acción concreta, es decir, a efectuar una compra. No es de extrañar, por tanto, que se haya hecho tan popular entre las mayores empresas del mundo, así como entre las pequeñas y medianas empresas.

Fuente de éxito

Content Marketing jest o wiele bardziej efektywny od tradycyjnej reklamy, ponieważ w przeciwieństwie do powszechnie występujących przekazów, nie opiera się na działaniu perswazyjnym, ale na dostarczaniu odbiorcy racjonalnych argumentów i zapewnieniu określonych korzyści. Wyróżnia się tym, że dzięki metodom marketingowym potencjalny klient czuje, że odbierany przez niego przekaz jest kierowany indywidualnie do niego. Ma to wywołać szereg dalszych wydarzeń – konsument zatrzymuje się i skupia swoją uwagę na spersonalizowanej treści. Następnie interesujący komunikat skłania go do refleksji, a w rezultacie do zakupu reklamowanego produktu lub skorzystania z usługi. A więc cel został osiągnięty – zgodne z założeniami marki. Content Marketing ma przewagę nad zwykłą reklamą głównie dzięki temu, że tylko on pozwala na rzeczywiste zaangażowanie grupy docelowej i budowanie z nią relacji. Szczytem marzeń dla content marketera jest stworzenie tak silnej więzi z klientem, w której to on sam wręcz aktywnie poszukuje komunikatów o charakterze sprzedażowym. Z tego powodu chętnie wraca w przyszłości do sprawdzonej marki.

¿Cómo crear una estrategia eficaz de marketing de contenidos?

Wbrew pozorom, przeprowadzenie efektywnej strategii content marketingowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Tworząc tego typu komunikaty należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze, kierowany przekaz musi być wiarygodny – warto uatrakcyjnić go opiniami ekspertów, poradnikami lub poparciem źródłowym w postaci np. danych statystycznych. Takie treści sprawiają wrażenie rzetelnych i wartościowych, a autentyczność to jest to, co klienci cenią sobie najbardziej. Kolejną cechą skutecznego Content Marketingu jest unikatowość. Efektywne treści powinny być jedyne w swoim rodzaju, odróżniać się od tradycyjnych reklam, dzięki czemu zdecydowanie bardziej przykują uwagę odbiorców. Warto także pamiętać o typowo podstawowych zasadach, takich jak praktyczność i uniwersalność przekazu. Powinniśmy poruszać tematy i problemy, które dotyczą pewnych grup ludzi, a nie osób indywidualnych, co zapewni większą rzeszę odbiorców.

¿Qué es exactamente el marketing de contenidos eficaz?

Jednak skuteczny Content Marketing to nie tylko tworzenie wartościowych komunikatów, ale także umiejętne zarządzanie nimi w celu dotarcia do klienta. W dzisiejszych czasach zasadniczą płaszczyzną do działania jest Internet, z czego wynika zaobserwowany trend, iż większość uwagi content marketerów skupia się w social mediach. Jakie są tego efekty? W mediach takich jak Facebook czy Twitter od razu można zaobserwować „pracę” naszej treści – 80% aktywności pod postami zachodzi w ciągu pierwszej godziny od publikacji. Inaczej sprawa wygląda w przypadku blogów, newsletterów czy artykułów eksperckich, które przyciągają odbiorców o wiele dłużej. Dlatego Content Marketing powinno się stosować jako swoistą inwestycję, która będzie procentować w przyszłości. Dostosowując się do tych zasad, marka z łatwością przyciągnie uwagę lojalnych klientów.

 

Marketing de contenidos = cliente de contenidos + vendedor de contenidos

Nie od dziś wiadomo, że strategia content marketingowa przynosi obustronne korzyści. Konsument będzie usatysfakcjonowany, kiedy publikowane treści go zainteresują – będzie mógł dokonać świadomego wyboru, utożsamiając się z marką i jej wartościami. Klient bowiem kupuje nie tylko produkt czy usługę, ale także idee czy światopogląd danej marki. Można powiedzieć, że staje się częścią jej historii, dlatego chętnie do niej wraca po kolejne zakupy. Z kolei zadowolenie marketerów rośnie wraz z zadowoleniem klientów. Jeżeli przygotowane i publikowane treści przyniosą korzyści, zainwestowane pieniądze się zwrócą.

Hoy en día, cada vez más empresas, que se han dado cuenta de que ésta es la única forma de garantizar la llegada a sus clientes, utilizan este método. Es más, es fácil ver que el número de marcas interesadas en este tipo de estrategia sigue creciendo. No es de extrañar, por tanto, que el Marketing de Contenidos sea el rey del marketing global desde hace ya varios años. ¿A qué esperas? ¡Póngase hoy mismo del lado del marketing del futuro!

Natalia Wesołowska

Véase otros entradas

Análisis de la competencia

Análisis de la competencia en pocos pasos

Más información
documentos estratégicos
Gestión

Estrategias de ventaja competitiva: ¿cuál elegir?

Más información
Psicología del producto
Marketing

Psicología del producto: ¿qué conviene saber antes de comercializar un nuevo producto?

Más información

Véase otros entradas

pruebas cuantitativas
Gestión

¿Por qué merece la pena preparar bien su plan de empresa?

Más información
Innovación

Desarrollo y comercialización de la impresión 3D en medicina

Más información
Gráfico abstracto que representa una red de conexiones
Innovación

Blockchain y su impacto en el futuro de las transacciones B2B

Más información