23.03.2020

Herramientas de apoyo al trabajo a distancia en una empresa - parte 3/3

Información clave:

  • Narzędzia komunikacyjne:

    • Skype: darmowy komunikator z funkcjami rozmów wideo i udostępniania ekranu.
    • Google Hangouts: darmowy komunikator Google umożliwiający rozmowy tekstowe i wideo.
    • Gmail: popularna skrzynka pocztowa z dodatkowymi funkcjami, takimi jak integracja z kalendarzem i dyskiem Google.
  • Narzędzia ułatwiające efektywność pracy:

    • Evernote: aplikacja do tworzenia, przechowywania i organizowania notatek; dostępna w wersji darmowej z limitem przesyłania danych.
    • Simplysign: płatna aplikacja umożliwiająca mobilne podpisywanie dokumentów elektronicznych.
  • Praca zdalna może stanowić wyzwanie, ale z odpowiednimi narzędziami, jak wspomniane powyżej, staje się bardziej efektywna i zorganizowana.

Más detalles a continuación.

Organizując pracę zdalną, należy mieć na uwadze cele, potrzeby, zobowiązania oraz zasoby organizacji, jak i pracowników. O tym, jak zarządzać i dzielić obowiązki oraz jak zdalnie pracować nad jednym plikiem w czasie rzeczywistym pisaliśmy w poprzednich częściach serii: Narzędzia wspomagające pracę zdalną w firmie. W ostatnim artykule przedstawione zostaną rozwiązania, które mogą pomóc w komunikowaniu się oraz takie, które oferują nieszablonowe korzyści.

Herramientas para facilitar la comunicación dentro de la organización

Al oír la palabra "comunicación", la gente suele pensar: no hay nada más fácil, al fin y al cabo basta con acercarse a la persona con la que se quiere hablar u organizar una reunión para todo el equipo. El problema surge cuando se trabaja a distancia, cuando no hay posibilidad de contacto físico con la otra persona. Afortunadamente, existen herramientas para optimizar el proceso de comunicación colectiva. Entre ellas se encuentran Skype, Hangouts y Gmail, entre otras.

  • Skype

Jest to komunikator internetowy umożliwiający prowadzenie rozmów z ludźmi na całym świecie. Pozwala na tworzenie wieloosobowych grup i chatów. Natomiast główną zaletą tej aplikacji są wysokiej jakości rozmowy wideo, co pozwala na tworzenie wideokonferencji. Przydatna jest również możliwość udostępnienia innym obrazu z własnego monitora, co sprawdza się bardzo dobrze podczas spotkań projektowych oraz szkoleń. Dużym udogodnieniem jest również mobilna wersja Skype’a, która pozwala na nieprzerwany kontakt z innymi niezależnie od wykonywanego w danej chwili zajęcia.

¿Gratis o de pago?

Esta herramienta es gratuita si quieres contactar con otros usuarios del programa. Además, existe la posibilidad de pagar una cuota de suscripción para poder llamar libremente utilizando Skype: teléfonos fijos y móviles.

  • Google Hangouts

Jest to komunikator internetowy od Google, który pozwala na wysyłanie wiadomości, prowadzenie wideorozmów oraz telefonowanie za pośrednictwem technologii VoIP. Na urządzeniach z systemem Android jest ona domyślnie zainstalowana. Do zalet tego komunikatora należy również prosta i wygodna możliwość komunikacji, wysyłania zdjęć, filmów, prowadzenia rozmów. Wszystkie te aspekty mogą znacznie poprawić efektywność pracy zdalnej.

¿Gratis o de pago?

Es una herramienta completamente gratuita. Se requiere una cuenta de Google activa para su uso.

  • Gmail

Tej aplikacji chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Nie bez powodu! Produkt pochodzący od Google to prawdopodobnie najpopularniejsza skrzynka mailowa na świecie, która oprócz nowoczesnego designu i ogromnej przestrzeni dyskowej posiada wiele zalet. Brak reklam, prosta obsługa, zabezpieczone szyfrem połączenia i filtr antyspamowy – to jedynie nieliczne z nich. Sama skrzynka umożliwia łatwe połączenie i dostęp do wielu narzędzi m.in. kalendarza, dysku, arkuszy Google, jak i wspomnianego już wcześniej Google Hangouts. Co więcej, w Gmail-u można łatwo tworzyć etykiety wiadomości i filtry ułatwiające odszukiwanie interesujących nas maili, co znacznie ułatwia pracę, w szczególności zdalną, podczas której liczba otrzymywanych wiadomości jest bardzo duża. Solidne wsparcie dla urządzeń mobilnych, a także dostępność offline to kolejne aspekty, które usprawniają komunikację w firmie.

¿Gratis o de pago?

Es una herramienta completamente gratuita. Se requiere una cuenta de Google activa para su uso.

Oportunidades que desconocemos... pero que pueden facilitar el trabajo a distancia

Además de las herramientas de comunicación, hay una serie de aplicaciones para optimizar la eficacia del trabajo que la mayoría no recuerda que existen en el día a día. A continuación se presentan dos que parecen especialmente interesantes:

  • Evernote

Jest to aplikacja, która umożliwia tworzenie, przechowywanie i organizowanie notatek, a także tworzenie list oraz ich archiwizację. Pozwala na automatyczne tworzenie zapisków z plików tekstowych, stron internetowych, zdjęć i nagrań. Można tam również tworzyć również własne odręczne notatki. Powstające pliki mogą być sortowane, tagowane, edytowane i eksportowane do innych programów. Narzędzie to może szczególnie zwiększyć efektywność pracy zdalnej, gdyż pełni rolę osobistego organizatora, przez co nie musimy martwić się, że coś ważnego zostanie przez nas przypadkowo pominięte.

¿Gratis o de pago?

Es una herramienta gratuita con un límite mensual de transferencia de datos o en una suscripción de pago sin límite.

  • Simplysign (firma electrónica cualificada móvil)

Jest to narzędzie pozwalające w dowolnym miejscu i czasie podpisać wszelkie dokumenty w wersji elektronicznej, tak jakby podpisywano je własnoręcznie. Znacznie usprawnia to podpisywanie licznych umów, szczególnie gdy fizyczna obecność jest w danej chwili niemożliwa.

¿Gratis o de pago?

Se trata de una herramienta de pago. Al pagar por adelantado una licencia de 3 años, tienes que abonar 878 PLN.

Trabajo a distancia: ¿reto o normalidad?

Sin preparar a su empresa u organización y utilizar las herramientas adecuadas, el trabajo a distancia puede resultar ciertamente complicado. Le animamos a poner en práctica las soluciones que hemos sugerido en nuestra serie de artículos Herramientas de apoyo al trabajo a distancia en la empresa. Aprenderá de ellos cómo mejorar las siguientes áreas de su negocio cuando trabaje a distancia:

Bartosz Mazurek

Véase otros entradas

Gestión

Cómo afectará la norma de Trump a las empresas europeas?

Más información
Gestión

Clientes potenciales: ¿cómo conseguirlos?

Más información
Las 5 fuerzas de Porter y la matriz de McKinsey
Análisis de la competencia

Posicionamiento de marca, o cómo hacer que su producto destaque entre la competencia

Más información

Véase otros entradas

Innovación

¿Por qué implantar soluciones de IA en una pequeña empresa?

Más información
Cobertura ESG
Desarrollo sostenible

¿Qué es la doble materialidad? - ESG

Más información
Análisis de la competencia

Análisis de la competencia en pocos pasos

Más información