Case study

Badanie satysfakcji pasażerów dla Kolei Mazowieckich

Zobacz jak pomogliśmy Kolejom Mazowieckim zrozumieć ich klientów!

Darmowa konsultacja Kontakt
koleje mazowieckie

Usługa doradcza dla Kolei Mazowieckich

Zespół ConQuest Consulting w ciągu kilku ostatnich miesięcy zrealizował projekt doradczy dla Kolei Mazowieckich. Jest to jedna z największych spółek pasażerskich przewozów pasażerskich w Polsce. Została powołana w 2004 roku przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i PKP Przewozy Regionalne i od tamtego czasu świadczy usługę publiczną w zakresie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich.

W 2019 Koleje Mazowieckie przewiozły łącznie 62,1 mln pasażerów, wykonując pracę eksploatacyjną liczącą 17,8 miliona pociągokilometrów – będąc w pierwszej trójce przewoźników w obu tych kategoriach. Jednakże, aby wyprzedzić swoich konkurentów potrzebna jest jeszcze jedna rzecz – zadowolenie klientów. Do odniesienia sukcesu kluczowe jest więc dokładne poznanie preferencji swoich pasażerów.

Nasz klient chciał poznać opinię i oczekiwania odbiorców swoich usług, by jak najlepiej dostosować ofertę do ich potrzeb oraz zwiększyć ich lojalność i zaangażowanie. Dzięki naszej usłudze doradczej może lepiej zrozumieć swoich pasażerów!

Jakie działania wchodziły w zakres naszego projektu?

Wykonanie tego projektu wymagało od nas zrealizowania kilku konkretnych kroków.

Pierwszym z nich było przeprowadzenie badania PAPI na grupie docelowej, czyli pasażerach pociągów KM. PAPI (Paper & Pen Personal Interview) to ilościowa metoda zbierania informacji, która polega na przeprowadzeniu wywiadu bezpośredniego przez ankietera z respondentem. Na liniach bocznych w pociągach Kolei Mazowieckich udało nam się zebrać niemalże 2 000 ankiet, co przewyższyło oczekiwaną liczbę odpowiedzi!

Kolejnym krokiem, była analiza zebranych przez nas odpowiedzi respondentów.

Dopiero kiedy zagregowaliśmy wyniki wszystkich ankiet, mogliśmy je opracować i przeanalizować, co umożliwiło nam stworzenie kompleksowego raportu wraz z rekomendacjami dla naszego Klienta.

Rezultaty doradztwa dla Kolei Mazowieckich

Wszystkie powyższe kroki projektu przyczyniły się do stworzenia unikatowego, dopasowanego do potrzeb Klienta raportu, opisującego szczegółowe opinie i potrzeby jego grupy docelowej. Dodatkowo, pozwolił  on zapoznać się z preferencjami pasażerów większej liczbie osób w przedsiębiorstwie, co przyczyniło się do lepszego zrozumienia klienta przez całą firmę.

Rezultaty naszej pracy pozwoliły Kolejom Mazowieckim na identyfikację obszarów, które działają wzorowo oraz tych, które wymagają poprawy. Dzięki naszemu wsparciu spółka może stale doskonalić swoją ofertę i usługi, a także zwiększyć lojalność i satysfakcję swoich klientów, budując z nimi długotrwałą relację.

Cytując dostarczony nam list referencyjny przez Dyrektora Handlowego i Członka Zarządu Dariusza Grajdy “Współpraca z ConQuest Consulting przebiegła bardzo dobrze, do czego przyczyniła się stała komunikacja i elastyczność w podejmowanych działaniach, co zaowocowało dopasowaniem finalnego raportu do naszych potrzeb”.

Dzięki przeprowadzonemu przez nas badaniu Koleje Mazowieckie mogą podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i stale zwiększać satysfakcję klientów, co przekłada się na wyniki całej organizacji!

Jeśli chciałbyś poznać preferencje swoich klientów bądź przeprowadzić inne badanie ilościowe – wypełnij poniższy formularz, a my chętnie opowiemy, jak możemy Ci pomóc!

 

 

 

Zobacz inne case studies

Strategia marketingowa dla Aprosystem Sp. z o.o.

Zobacz więcej

Raport promocyjny dla firmy Forc.ee

Zobacz więcej

Outsourcing projektowy dla Movens Advisory

Zobacz więcej