• Pon-Pt : 9:00 - 18:00
conquest | 2021-03-02

Metoda ASTRA to rodzaj analizy strategicznej, która jest ukierunkowana na 2 zasadnicze obszary działalności organizacji. Pierwszym z nich jest ocena przyjętej wcześniej strategii zarządzania oraz diagnoza sytuacji wewnętrznej oraz zewnętrznej organizacji. Drugim obszarem jest modyfikacja dotychczasowej strategii, jej odrzucenie lub też opracowanie nowej koncepcji działania.   Metoda ASTRA pomaga w podjęciu decyzji co do dalszej […]

conquest | 2021-01-26

Działające w Polsce przedsiębiorstwa generują blisko trzy czwarte polskiego PKB. Mikroprzedsiębiorstwa wytwarzają aż 30,2% PKB Polski, można zatem stwierdzić, że polska gospodarka opiera się na słabo rozwiniętych, jednoosobowych działalnościach. Jednak liczba MŚP rośnie, a wraz z nią ich przychody i liczba zatrudnionych w nich pracowników. Z tego powodu coraz więcej firm poszukuje różnego rodzaju dofinansowań […]

conquest | 2021-01-18

Analiza SWOT to podstawowe narzędzie wykorzystywane w analizie strategicznej sytuacji przedsiębiorstwa. Metoda ta została opracowana w latach 60 XX wieku przez badaczy i konsultantów z Harvard Business School. Do dziś analiza SWOT się nie zmieniła i nie straciła na swojej popularności. Powszechność jej stosowania wynika przede wszystkim z dwóch czynników. Po pierwsze, jest prosta i […]

conquest | 2021-01-11

W obecnych czasach świat biznesu staje się coraz bardziej niepewny i niestabilny. Kluczowym czynnikiem, który określa szanse na rozwój i sukces projektu staje się szczegółowa analiza sytuacji pod kątem ekspozycji na ryzyko. Czasem jednak nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego – na pewno wielu Project Manager’ów przypomina sobie sytuację przekroczenia budżetu lub napotkania trudności związanych […]

conquest | 2021-01-04

Jak wytłumaczyć sukces japońskich firm samochodowych, których wartość produkcji w latach 1970-1980 wzrosła prawie 7-krotnie? Dlaczego producent turbin parowych Allis Chalmers wycofał się z rynku? Które narzędzie umożliwia określenie strategii kosztowej? W tym artykule przeanalizujemy te pytania w oparciu o krzywą doświadczenia.   Czy doświadczenie ma znaczenie? Krzywa doświadczenia to istotne narzędzie związane z doskonaleniem organizacji. […]

conquest | 2020-12-18

Własna firma jest dla aspirujących przedsiębiorców spełnieniem marzeń. Jednocześnie to nie lada wyzwanie, wymagające podjęcia wielu ważnych decyzji. Niezbędne jest dogłębne rozeznanie rynku i analiza konkurencji. Istotny jest też wybór formy działalności i sposobu jej opodatkowania, od których zależy sam proces rejestracji biznesu i zobowiązania podatkowe przedsiębiorcy. Jak otworzyć firmę? O tym w artykule! Prowadzenie […]

conquest | 2020-12-09

Wraz z rozwojem technologii i Internetu wirtualna rzeczywistość zaczęła stanowić istotną część dnia większości społeczeństwa. Zakupy, płatności i komunikacja on-line to udogodnienia, bez których nie wyobrażamy sobie dziś życia. W związku z przeniesieniem do Sieci wielu aspektów codzienności zwykłe badania konsumenckie, polegające głównie na zadawaniu pytań ankietowanym, nie spełniają całkowicie swojej funkcji i zostawiają pole […]

conquest | 2020-12-07

Analiza rynku oraz konkurencji, Partners Matching, a do tego badanie ilościowe – nie, to nie jest pełna oferta usług firmy doradczej, ale zestaw projektów, którymi zajmować się może jeden Project Manager równocześnie. Często jest to skutek naturalnego rozwoju organizacji, a umiejętność sprawnego zarządzania kilkoma odrębnymi projektami napędza jej wzrost. Na jakie czynniki należy zwrócić uwagę, żeby […]

conquest | 2020-11-30

Outsourcing to nowoczesna strategia zarządzania, która polega na wydzieleniu ze struktur firmy zadań niezwiązanych bezpośrednio z podstawową działalnością przedsiębiorstwa. Zadania realizowane są przez podmioty zewnętrzne. Dzięki temu firma może skupić się na obszarach, które stanowią dla niej główne pole działania. W przypadku pracowników, outsourcing dotyczy więc ich wynajmu od innego przedsiębiorstwa przez określony czas. Istotnym […]