Oferta

Wchodzenie na nowe rynki

Planujesz rozwój swojego biznesu poprzez ekspansję na nowe rynki, ale nie jesteś pewien, jak zaplanować i skutecznie przeprowadzić taki projekt? Zastanawiasz się, jak dostosować swoją ofertę do nowych rynków?  Potrzebujesz ocenić czy wejście na nowy rynek będzie opłacalne? ConQuest Consulting Ci w tym pomoże!

Bezpłatna konsultacja Kontakt
Atrakcyjność rynku docelowego
Analiza konkurencji
Ocena nasycenia rynku
Strategia wejścia

Czym jest ekspansja zagraniczna?

Ekspansja zagraniczna to proces rozszerzania działalności przedsiębiorstwa na nowe rynki. Może obejmować inwestowanie w nowe produkty i usługi oraz zwiększenie sprzedaży i działań marketingowych na nowych rynkach. Ekspansja zagraniczna może być prowadzona za pomocą różnych metod. Jest to często pierwszy krok, jaki firma podejmuje w ramach swojej strategii globalnego wzrostu. Ekspansja międzynarodowa może pomóc firmie zdywersyfikować przychody, uzyskać dostęp do nowych klientów i zasobów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.

Rezultaty

Wybór najlepszego obszaru ekspansji

Oszacowanie przeszłych, obecnych oraz prognozowanych wartości i wielkości rynku wraz z jego segmentacją

Identyfikacja trendów, praktyk rynkowych oraz czynników sukcesu

Dobór właściwej grupy odbiorców

Identyfikacja przewag konkurencyjnych

Określenie szans oraz ryzyk związanych z wejściem na nowy rynek

Pozyskanie insightów rynkowych z badań ilościowych i jakościowych

Przygotowanie strategii ekspansji, w tym marketingowej i sprzedażowej

Rozumiemy twoje potrzeby

Pracując z naszymi klientami, widzimy, że wiele firm w Polsce mierzy się z podobnymi wyzwaniami związanymi z ekspansją na nowe rynki. Na polskim rynku brakuje firm, które pomagają firmom w realizacji tego typu projektów. W ConQuest Consulting podchodzimy do naszego doradztwa kompleksowo. Nie tylko dostarczamy niezbędne informacje, ale także dokonujemy ich dogłębnej analizy. Razem z Tobą wyciągamy wnioski, które pozwolą Ci podejmować trafne decyzje biznesowe i skutecznie wkroczyć na nowe rynki.

Działania

Badanie potrzeb i oczekiwań klientów

Analiza struktury rynku

Przeprowadzenie wywiadów jakościowych z ekspertami

Przeprowadzenie uzupełniających badań ilościowych poszerzających analizę danych i wtórnych

Pomoc w zrozumieniu trendów i praktyk na rynku docelowym

Rozpoznanie potencjalnych barier rynkowych

Wykorzystanie narzędzi analizy strategicznej (SWOT, 5 sił Portera)

Budowa strategii wejścia w oparciu o metodykę OKR oraz określenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI)

Pozyskiwanie partnerów na rynkach docelowych

Jak przebiega projekt?

Po podpisaniu umowy skontaktuje się z Tobą specjalnie przydzielony Project Manager, który będzie odpowiedzialny za prawidłowy przebieg projektu oraz koordynację współpracy.

  1. W pierwszej kolejności odbędą się konsultacje menedżerskie, podczas których Project Manager, wraz z dedykowanym zespołem projektowym, będzie starał się zbadać Twoje potrzeby, aby finalny efekt Cię zadowolił oraz stanowił rzetelną bazę do podejmowania decyzji strategicznych.
  2. Drugim etapem będzie przeprowadzenie badań wtórnych, pierwotnych, lub połączenie obydwu metod, w ramach których nasi konsultanci zbiorą najważniejsze dane rynkowe oraz przeprowadzą na ich podstawie dogłębne analizy. Na bazie pozyskanych informacji zespół projektowy rozpocznie budowę strategii wejścia na perspektywiczny rynek.
  3. Strategia budowana bez aktywnego udziału klienta jest bezużyteczna, dlatego w trakcie trwania prac zespół projektowy będzie umawiać się z Tobą na warsztaty i spotkania statusowe, a po sfinalizowaniu materiału całość zostanie Ci zaprezentowana podczas spotkania podsumowującego. Odpowiemy wówczas na Twoje wszelkie pytania! Na podstawie zebranych informacji i przeprowadzonych analiz otrzymasz od nas komplet wniosków i rekomendacji strategicznych.

Cena i czas realizacji strategii wejścia na nowy rynek

Najważniejszymi aspektami wpływającymi na koszt i czas przeprowadzenia analizy, są: liczba czynników do przebadania, wybrany rynek oraz metoda analizy.

Stworzenie strategii wejścia na nowe rynki przez kilku konsultantów zajmuje od 2 do 6 miesięcy, w zależności od wybranej metody analizy oraz dostępności potrzebnych danych. Trudno jednak podać konkretną ilość czasu, która potrzebna jest do wykonania strategii wejścia na nowy rynek. Termin realizacji zależy od specyfiki rynku, na który chcemy przeprowadzić ekspansję. Ważne jest też to, jak dokładną analizę chcemy przeprowadzić oraz ile czynników weźmiemy pod uwagę.

Koszt wykonania kompleksowej strategii przez firmę doradczą może wynieść od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od m.in.: dostępności danych dotyczących rynku, pojawienia się konieczności przeprowadzenia badania pierwotnego, liczebności grupy badawczej.

Dlaczego wybrać ConQuest Consulting?

Od 1998 roku w ConQuest Consulting przeprowadziliśmy ponad 1200 projektów, wspierając podmioty w Polsce oraz za granicą umożliwiając im realizację strategicznych celów, co potwierdzają liczne rekomendacje. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca z innymi firmami, sprawdź wybrane case studies: Ekspansja zagraniczna firmy Tergon oraz Ekspansja zagraniczna firmy Naturo.

Realizowaliśmy projekty dla firm z wielu branż

Umów się na bezpłatną konsultację, a nasz specjalista opowie Ci o współpracach z przedsiębiorstwami podobnymi do Twojego.

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Kontakt