Oferta

Analiza konkurencji

Zastanawiasz się w czym konkurencja jest lepsza od Twojej firmy? Chcesz dowiedzieć się co kieruje konsumentami przy wyborze produktów innej firmy? Najlepszą odpowiedzią na te i podobne pytania jest analiza konkurencji.

Darmowa konsultacja Kontakt

Mystery Client

Analiza finansowa

Analiza oferty konkurencji

Analiza kanałów dotarcia

Czym jest analiza konkurencji?

Analiza konkurencji jest procesem identyfikacji zachowań innych firm na rynku. Jest to niezbędna usługa podczas rozpoczynania nowego biznesu, poszerzenia działalności o nowe rynki, wprowadzenia innowacyjnego produktu lub monitorowania aktualnej pozycji firmy. Podczas jej przeprowadzane są obliczenia i estymacje, których celem jest oszacowanie udziału poszczególnych firm konkurencyjnych w rynku.

W czym pomoże Ci analiza konkurencji?

W ramach analizy konkurencji badamy ofertę i strategię marketingową firm na rynku – informacje te pomogą wyznaczyć później mocne i słabe strony oraz USP, czyli unikatową cechę oferty Twojej firmy na tle bezpośrednich rywali. W czym jeszcze pomoże Ci analiza konkurencji?

  • W opisie docelowego rynku Twojej firmy;
  • W sprawdzeniu Twojego obecnego i prognozowanego udziału w rynku i sprzedaży;
  • W porównaniu cen;
  • W porównaniu ocen klientów;
  • W poznaniu swojej pozycji na rynku;
  • W identyfikacji trendów i najlepszych praktyk wykorzystywanych przez konkurentów.

Będąc świadomych swoich mocnych stron, możesz wykorzystać je jako swoje wyróżniki na tle konkurencji, a wiedząc o słabych stronach, możesz starać się je zwalczać i konsekwentnie nad nimi pracować, co przełoży się na poprawienie wyników Twojego przedsiębiorstwa. Dzięki porównaniu cen produktów lub usług konkurencji oraz ich ocen przez klientów, dowiesz się dlaczego konsumenci decydują się na produkty innych i jakie działania powinieneś podjąć, by Twoja firma wyprzedziła konkurencję!

Czym charakteryzuje się analiza konkurencji ConQuest Consulting?

W ConQuest Consulting dużą uwagę stawiamy na elastyczność i indywidualne podejście do klienta. Z tego powodu każdy projekt zaczynamy od konsultacji menadżerskich, podczas których ustalamy szczegóły współpracy, częstotliwość spotkań oraz cele na najbliższy tydzień, aby dopasować się do unikalnych potrzeb Twojej firmy i umożliwić Ci monitorowanie postępu prac. Dla każdego projektu wyznaczany jest Project Manager, dedykowany zespół projektowy oraz Project Supervisor, który dba o sukces klienta i pilnuje, aby projekt spełniał wszelkie pierwotne założenia.

W kolejnym kroku przechodzimy do wyznaczenia firm, które będą poddane analizie. Firmy mogą zostać wyznaczone przez nasz zespół na podstawie wstępnej analizy rynku lub przez Klienta, który już na początku projektu posiada przygotowaną listę potencjalnych konkurentów.

Następnie przeprowadzony zostanie pogłębiony desk research, czyli badanie, podczas którego naszym zadaniem jest zebranie najważniejszych informacji o konkurencji, które w posłużą do estymacji oraz analiz w finalnym raporcie. Podczas badania korzystamy z komercyjnych baz danych, które są ogromną wartością ze względu na fakt, że uzyskanie do nich dostępu jest kosztowne.

Finalnym efektem prac jest dedykowany raport analizy konkurencji. Przygotujemy dla Ciebie i Twojej firmy gotowy i przejrzysty graficznie materiał, który będzie wartością nie tylko dla jednego działu, ale całej organizacji z uwzględnieniem wszystkich danych, który zostanie zaprezentowany Ci podczas spotkania podsumowujące prace projektowe. Na podstawie zebranych informacji i przeprowadzonych analiz otrzymasz od nas komplet rekomendacji, które pomogły już setkom naszych klientów.

Dlaczego warto wybrać właśnie ConQuest Consulting?

W ConQuest Consulting mamy za sobą szereg projektów, które potwierdzają nasze kompetencje rynkowe oraz referencje, które świadczą o trafnych rekomendacjach dla naszych klientów. Realizowaliśmy projekty zarówno dla dużych firm, jak i małych rodzinnych przedsiębiorstw. Na tle konkurencji wyróżnia nas wieloletnie doświadczenie połączone z troską o spełnienie każdego wymagania naszych klientów oraz jeden z najwyższych wyników NPS na rynku, który oznacza lojalność klientów wobec firmy.

Od 1998 roku mieliśmy przyjemność realizowania ponad 1100 projektów, wśród których znajdowały się analizy konkurencji. Zapoznaj się z przykładowymi case study zawierające analizę rywali rynkowych i zobacz jakie korzyści z projektów zrealizowanych przez nas czerpią takie firmy jak Bakoma oraz Gpi Tanks!

Umów się na bezpłatną konsultację, chętnie opowiemy, w jaki sposób możemy pomóc Ci zwiększyć świadomość odnośnie konkurencji w Twojej branży!

Rezultaty

Analiza polityki cenowej oraz danych finansowych

Przedstawienie informacji o działalności operacyjnej

Analiza specyfiki produktów oferowanych przez konkurentów

Weryfikacja kanałów dotarcia do potencjalnego odbiorcy

Określenie pozycji zajmowanej na rynku przez konkurentów

Działania

Analiza danych z baz urzędowych oraz komercyjnych

Identyfikacja otoczenia bezpośrednio konkurencyjnego

Badanie Mystery Client wybranych konkurentów

Analiza działań marketingowych oraz kanałów dotarcia

Dopasowanie narzędzi analizy (macierz McKinseya, ADL)

Zobacz case study dotyczące analizy konkurencji

Na podstawie naszych dotychczasowych realizacji, dowiedz się, jak analiza konkurencji pomogła naszym klientom

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Prześlij formularz, a skontaktujemy się z tobą tak szybko, jak to możliwe

Kontakt