Badania grup docelowych – poznaj swojego klienta

Z czym to się je? Badania grup docelowych powinno się wykonać zawsze przed rozpoczęciem działalności na rynku. Ich zadanie to określenie optymalnej grupy odbiorców i jest to zabieg niezbędny w praktycznie każdym przypadku, gdy chcemy coś zaoferować konsumentom i odnieść przy tym sukces. Polegają one na określeniu preferencji klientów oraz tego, czy kierowane do nich…

Więcej

Model sita – czy jest odpowiedni dla twojej firmy?

Zakładasz nową firmę i zastanawiasz się jak sprawić, żeby dobrze działała na rynku? Odpowiedni pomysł i plan działania to nie wszystko, należy również zatrudnić taki personel, który pozwoli twojej firmie na dobrą współpracę z klientami i optymalnie szybkie rozwiązywanie zadań. To ważny czynnik podczas budowania pozycji twojej firmy, gdyż źle dobrany model może spowolnić jej…

Więcej

Plan strategiczny firmy – warunek sukcesu?

Za rok odbędą się mistrzostwa pewnego kraju w biegu na 1 000 metrów. Wielu biegaczy ma zamiar wziąć udział w konkursie, ale dwóch jest szczególnie zdeterminowanych, by stanąć na najwyższym miejscu  na podium. Pierwszy z nich ma rozpisany plan treningów na każdy miesiąc, jasno zdefiniowane kamienie milowe oraz pracuje z dietetykiem nad swoją dietą. W skrócie…

Więcej

Współpraca z agencją reklamową – jak stworzyć skuteczny creative brief?

Czasem wystarczy niewiele, aby kampania reklamowa stała się hitem. Udany marketing sprowadzi klientów, a im więcej klientów, tym wyższe zyski – warto zatem poznawać jego narzędzia. Creative brief to plan, przewodnik, źródło inspiracji, dokument zawierający zestaw informacji niezbędnych podczas tworzenia kampanii reklamowej. To podstawowa forma wymiany między klientem a agencją. Zawiera odbiorców reklamy, analizę rynku,…

Więcej

Skorzystaj z narzędzi biznesowych, przeprowadź analizę rynku i rozwiń swoją działalność

Masz ciekawy produkt lub unikalną usługę, ale nadal boisz się założyć własną działalność? Brakuje ci pewności, czy twój pomysł odniesie sukces? Wielu ludzi przez takie wątpliwości nie podejmuje działania, gdyż nie wiedzą jak sobie z nimi poradzić. Rozwiązanie jest banalnie proste – analiza rynku dokonana za pomocą bardzo prostych w użyciu narzędzi. Analiza rynku –…

Więcej

Studium wykonalności czy biznesplan? – jakie możliwości daje każde z nich

Biznesplan i studium wykonalności – prawdę mówiąc nie każdy z nas dostrzega różnice pomiędzy nimi. Mają one jednak kluczowe znaczenie w tworzeniu każdej działalności. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy też rekinem biznesu, pozyskanie nowych funduszy jest niezbędnym krokiem do rozwoju przedsiębiorstwa. Jak tego dokonać? Istnieją różne sposoby, jednak jednym z najskuteczniejszych jest…

Więcej

Badania rynku – jak obrać właściwy kierunek rozwoju?

Jeżeli zadajesz sobie pytanie: „dlaczego właściwie powinienem prowadzić badania rynku?” lub „jakie mogę mieć z tego korzyści?”, nie przestawaj czytać, dobrze trafiłeś. Wszyscy wiemy, że żyjemy w dobie informacji. Codziennie każdy z nas jest bombardowany setkami powiadomień i wiadomości, ale ile tak naprawdę są warte informacje? Odpowiedź brzmi: znacznie więcej niż nam się wydaje. Wyobraź…

Więcej

Content Marketing – król w budowaniu relacji z konsumentem

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content Marketing z nimi rozmawia” – te słowa Douga Kesslera idealnie wyrażają ideę Content Marketingu i trafnie pokazują, czym podbił serca tak wielu przedsiębiorców. Obecnie postrzegany jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, Content Marketing spełnia swoją funkcję tworząc i rozpowszechniając wartościowe i intrygujące treści, które odpowiadają potrzebom odbiorców (poznasz je…

Więcej

Kreowanie pomysłów na nowy model biznesowy – jak w praktyce wygląda tworzenie modelu Osterwaldera?

O tym, czym jest model biznesowy Osterwaldera pisaliśmy już w poprzednich postach. Z tego artykułu będziecie mieli okazję dowiedzieć się jak wykorzystać Model Osterwaldera w praktyce, przy kreowaniu i ocenianiu pomysłów biznesowych. Umiejętność ta przyda się zarówno młodym przedsiębiorcom planującym wejść na rynek z autorskim produktem, jak i pracownikom dużych korporacji, czy nawet organizacjom non-profit i…

Więcej

Model Osterwaldera w praktyce, czyli sukces Apple’a, LEGO i Skype’a

Model Osterwaldera pozwala w prosty i czytelny dla wszystkich sposób przedstawić strategię oraz główne cele organizacji. Składa się on z dziewięciu fundamentalnych elementów oznaczających poszczególne obszary biznesowe którymi są: Segmenty klientów (SK), Propozycja wartości (PW), Kanały (K), Relacje z klientami (RzK), Strumienie przychodów (P$), Kluczowe zasoby (KZ), Kluczowe działania (KD), Kluczowi partnerzy (KP), Struktura kosztów…

Więcej

Model Osterwaldera, czyli jak zdystansować konkurencję w nowoczesnym biznesie

  Model Osterwaldera, stworzony przez Alexandra Osterwaldera, jest jednym z najbardziej znanych modeli biznesowych. Szwajcarski teoretyk ekonomii, we współpracy z 470 praktykami z 45 krajów, opracował innowacyjny model, nazywany również Business Model Canvas i opisał go w książce „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera.”. Ale czym właściwie wyróżnia się model Osterwaldera na tle tradycyjnych modeli biznesowych?…

Więcej

Jak wykorzystać środki unijne?

Odkąd Polska przystąpiła w 2004 roku do Unii Europejskiej, przedsiębiorcy mogą korzystać z olbrzymiej puli środków udostępnianych w ramach licznych programów. Wielu z nich osiągnęło już sukces i rozwinęło własną działalność, stając się ważnymi graczami na swoich rynkach, zdobywając szerokie rzesze klientów i zwiększając dochody – prawie 65% firm wykorzystujących dofinansowania zanotowały wzrost przychodów netto,…

Więcej

Jak zdobyć dofinansowania z Unii Europejskiej

Na pewno słyszałeś przynajmniej raz w życiu termin „dotacja unijna”. Bardzo prawdopodobne jest, że zastanawiałeś się również, czy zdobycie jej jest trudne i jak wygląda krok po kroku procedura pozyskiwania takich środków finansowych. W poniższym wpisie postaram się w skrócie przybliżyć Ci istotę tych funduszy oraz przedstawić kolejne etapy na drodze do otrzymania ich.  …

Więcej

Fundusze unijne Twoją szansą na rozwój

Prowadzisz firmę, ale brakuje Ci środków na jej rozwój? Chcesz zwiększyć innowacyjność przedsiębiorstwa lub wprowadzić rozwiązania przyjazne dla środowiska, czy może pragniesz przeprowadzić ekspansję zagraniczną? Szansą dla Ciebie są fundusze europejskie, w ramach których w latach 2014-2020 na wsparcie dla przedsiębiorstw przeznaczone zostanie aż 20 mld euro.   Czy fundusze unijne są dla Ciebie? Jeśli…

Więcej

Competitive Intelligence jako przewaga konkurencyjna

Za ojczyznę wywiadów uważa się Chiny, a pierwszą pracą opisującą najważniejsze zasady oraz techniki korzystania z różnego rodzaju wywiadów jest dzieło filozofa Sun Tzu – „Sztuka wojny”. Główną tezą książki jest twierdzenie o królu: „Jeżeli król za każdym razem zwycięża swoich przeciwników, to tylko dlatego, że wcześniej zadbał o niezbędne informacje. Ważnym jest uzyskanie informacji od…

Więcej

Pozyskaj dofinansowanie 1.2. Internacjonalizacja MŚP

Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób Twoja firma może wejść na rynki zagraniczne? Skąd pozyskać na to pieniądze? W ramach dofinansowania z działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej mogą ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych na stworzenie oraz wdrożenie strategii internacjonalizacji, czyli ekspansji swojej działalności na rynki zagraniczne.…

Więcej

Competitive Intelligence a tradycyjna analiza konkurencji

Competitive Intelligence (pol. wywiad konkurencyjny) wzbudza duże zainteresowanie wśród managerów i przedsiębiorców w Polsce. Dzieję się tak, ponieważ w świecie nieustannie rozwijających się technik badania konkurencji wszelkie inne strategie mogą stać się źródłem uzyskania kolejnej przewagi nad oponentami biznesowymi. W tym tekście porównam ze sobą stosowane obecnie sposoby analizy działań konkurentów z rewolucyjną metodą –…

Więcej

Competitive Intelligence – czego nie powie Ci konkurencja?

Po pierwsze – dobry research  Wchodząc na nowy rynek trzeba zdawać sobie sprawę z jego dużej konkurencyjności. Musimy mieć świadomość tego, co robią nasi rywale – ci, do których aspirujemy oraz ci, którzy chcą być tacy jak my. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu ustalimy naszą pozycję w odniesieniu do pozostałych firm, nasze szanse…

Więcej