Studium wykonalności czy biznesplan? – jakie możliwości daje każde z nich

Biznesplan i studium wykonalności – prawdę mówiąc nie każdy z nas dostrzega różnice pomiędzy nimi. Mają one jednak kluczowe znaczenie w tworzeniu każdej działalności. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy też rekinem biznesu, pozyskanie nowych funduszy jest niezbędnym krokiem do rozwoju przedsiębiorstwa. Jak tego dokonać? Istnieją różne sposoby, jednak jednym z najskuteczniejszych jest…

Więcej

Badania rynku – jak obrać właściwy kierunek rozwoju?

Jeżeli zadajesz sobie pytanie: „dlaczego właściwie powinienem prowadzić badania rynku?” lub „jakie mogę mieć z tego korzyści?”, nie przestawaj czytać, dobrze trafiłeś. Wszyscy wiemy, że żyjemy w dobie informacji. Codziennie każdy z nas jest bombardowany setkami powiadomień i wiadomości, ale ile tak naprawdę są warte informacje? Odpowiedź brzmi: znacznie więcej niż nam się wydaje. Wyobraź…

Więcej

Content Marketing – król w budowaniu relacji z konsumentem

„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content Marketing z nimi rozmawia” – te słowa Douga Kesslera idealnie wyrażają ideę Content Marketingu i trafnie pokazują, czym podbił serca tak wielu przedsiębiorców. Obecnie postrzegany jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, Content Marketing spełnia swoją funkcję tworząc i rozpowszechniając wartościowe i intrygujące treści, które odpowiadają potrzebom odbiorców (poznasz je…

Więcej

Kreowanie pomysłów na nowy model biznesowy – jak w praktyce wygląda tworzenie modelu Osterwaldera?

O tym, czym jest model biznesowy Osterwaldera pisaliśmy już w poprzednich postach. Z tego artykułu będziecie mieli okazję dowiedzieć się jak wykorzystać Model Osterwaldera w praktyce, przy kreowaniu i ocenianiu pomysłów biznesowych. Umiejętność ta przyda się zarówno młodym przedsiębiorcom planującym wejść na rynek z autorskim produktem, jak i pracownikom dużych korporacji, czy nawet organizacjom non-profit i…

Więcej

Model Osterwaldera w praktyce, czyli sukces Apple’a, LEGO i Skype’a

Model Osterwaldera pozwala w prosty i czytelny dla wszystkich sposób przedstawić strategię oraz główne cele organizacji. Składa się on z dziewięciu fundamentalnych elementów oznaczających poszczególne obszary biznesowe którymi są: Segmenty klientów (SK), Propozycja wartości (PW), Kanały (K), Relacje z klientami (RzK), Strumienie przychodów (P$), Kluczowe zasoby (KZ), Kluczowe działania (KD), Kluczowi partnerzy (KP), Struktura kosztów…

Więcej

Model Osterwaldera, czyli jak zdystansować konkurencję w nowoczesnym biznesie

  Model Osterwaldera, stworzony przez Alexandra Osterwaldera, jest jednym z najbardziej znanych modeli biznesowych. Szwajcarski teoretyk ekonomii, we współpracy z 470 praktykami z 45 krajów, opracował innowacyjny model, nazywany również Business Model Canvas i opisał go w książce „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera.”. Ale czym właściwie wyróżnia się model Osterwaldera na tle tradycyjnych modeli biznesowych?…

Więcej

Jak wykorzystać środki unijne?

Odkąd Polska przystąpiła w 2004 roku do Unii Europejskiej, przedsiębiorcy mogą korzystać z olbrzymiej puli środków udostępnianych w ramach licznych programów. Wielu z nich osiągnęło już sukces i rozwinęło własną działalność, stając się ważnymi graczami na swoich rynkach, zdobywając szerokie rzesze klientów i zwiększając dochody – prawie 65% firm wykorzystujących dofinansowania zanotowały wzrost przychodów netto,…

Więcej

Jak zdobyć dofinansowania z Unii Europejskiej

Na pewno słyszałeś przynajmniej raz w życiu termin „dotacja unijna”. Bardzo prawdopodobne jest, że zastanawiałeś się również, czy zdobycie jej jest trudne i jak wygląda krok po kroku procedura pozyskiwania takich środków finansowych. W poniższym wpisie postaram się w skrócie przybliżyć Ci istotę tych funduszy oraz przedstawić kolejne etapy na drodze do otrzymania ich.  …

Więcej

Fundusze unijne Twoją szansą na rozwój

Prowadzisz firmę, ale brakuje Ci środków na jej rozwój? Chcesz zwiększyć innowacyjność przedsiębiorstwa lub wprowadzić rozwiązania przyjazne dla środowiska, czy może pragniesz przeprowadzić ekspansję zagraniczną? Szansą dla Ciebie są fundusze europejskie, w ramach których w latach 2014-2020 na wsparcie dla przedsiębiorstw przeznaczone zostanie aż 20 mld euro.   Czy fundusze unijne są dla Ciebie? Jeśli…

Więcej

Competitive Intelligence jako przewaga konkurencyjna

Za ojczyznę wywiadów uważa się Chiny, a pierwszą pracą opisującą najważniejsze zasady oraz techniki korzystania z różnego rodzaju wywiadów jest dzieło filozofa Sun Tzu – „Sztuka wojny”. Główną tezą książki jest twierdzenie o królu: „Jeżeli król za każdym razem zwycięża swoich przeciwników, to tylko dlatego, że wcześniej zadbał o niezbędne informacje. Ważnym jest uzyskanie informacji od…

Więcej

Pozyskaj dofinansowanie 1.2. Internacjonalizacja MŚP

Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób Twoja firma może wejść na rynki zagraniczne? Skąd pozyskać na to pieniądze? W ramach dofinansowania z działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej mogą ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych na stworzenie oraz wdrożenie strategii internacjonalizacji, czyli ekspansji swojej działalności na rynki zagraniczne.…

Więcej

Competitive Intelligence a tradycyjna analiza konkurencji

Competitive Intelligence (pol. wywiad konkurencyjny) wzbudza duże zainteresowanie wśród managerów i przedsiębiorców w Polsce. Dzieję się tak, ponieważ w świecie nieustannie rozwijających się technik badania konkurencji wszelkie inne strategie mogą stać się źródłem uzyskania kolejnej przewagi nad oponentami biznesowymi. W tym tekście porównam ze sobą stosowane obecnie sposoby analizy działań konkurentów z rewolucyjną metodą –…

Więcej

Competitive Intelligence – czego nie powie Ci konkurencja?

Po pierwsze – dobry research  Wchodząc na nowy rynek trzeba zdawać sobie sprawę z jego dużej konkurencyjności. Musimy mieć świadomość tego, co robią nasi rywale – ci, do których aspirujemy oraz ci, którzy chcą być tacy jak my. Jest to niezwykle istotne, ponieważ dzięki temu ustalimy naszą pozycję w odniesieniu do pozostałych firm, nasze szanse…

Więcej

Co łączy lean management z outsourcingiem?

Użyj zewnętrznych zasobów! Outsourcing to model zarządzania opierający swoją siłę na współpracy. Nazwa stanowi kombinację trzech angielskich słów: „out” „resource” i „using”, czyli, tłumacząc na język polski, „użycie zewnętrznych zasobów”. Jest on niczym innym, jak przełożeniem części ciężaru, który jest nakładany na przedsiębiorstwo z tytułu jego prowadzenia, na zewnętrznego kontrahenta. W podstawowym rozumieniu rozróżniamy dwa…

Więcej

Dwie strony medalu – wady i zalety lean management

W ostatnim poście z cyklu lean management (https://www.conquest.pl/7611/lean-management-uzdrowic-przedsiebiorstwo) dowiedzieliśmy się, czym jest ta metoda zarządzania, co zwiększa koszty firmy oraz za pomocą jakich narzędzi można ją uzdrowić. Dla przypomnienia, przedstawiane przez nas rozwiązanie można porównać do „odchudzania” struktur przedsiębiorstwa, w celu dostosowania go do warunków panujących na rynku. Warto zauważyć, że nawet najlepsze lekarstwo może mieć…

Więcej

Lean management, czyli jak uzdrowić przedsiębiorstwo?

  Czasy po II wojnie światowej. Japonia stara się wyjść z zapaści, w której znalazła się po przegranej. Tamtejsze przedsiębiorstwa nie mają szans z gigantami z Zachodu. Ale czy na pewno? Okazuje się bowiem, że mała, nieznana szerszej publice firma staje się jednym ze światowych liderów, a jej rywale kopiują metodę, która pozwoliła osiągnąć tak…

Więcej

Benchmarking – pora na praktykę!

Jak dowiedzieliśmy się z dwóch poprzednich artykułów, benchmarking to sposób na doskonalenie własnej firmy poprzez korzystanie z doświadczenia innych. Wiemy też, że korzyści związane z zastosowaniem tej metody oddziałują na wiele płaszczyzn funkcjonowania organizacji, a przede wszystkim zwiększają prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Pozostaje więc ostatnie pytanie, jakie należy sobie zadać – jak benchmarking wygląda w praktyce? Co…

Więcej

Jakie korzyści przyniesie Ci benchmarking?

W tej części serii postów o benchmarkingu zajmiemy się jego funkcjonalnością oraz przedstawimy główne zalety wynikające ze stosowania go. Słowem przypomnienia, jest to metoda analizy strategicznej polegająca na poszukiwaniu przez przedsiębiorstwo najlepszych istniejących praktyk, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, w celu uzyskania optymalnych wyników. Mogą to być zarówno procesy zachodzące wewnątrz organizacji, jej…

Więcej

Benchmarking – nauka na cudzych błędach

Trawa zawsze zieleńsza po drugiej stronie? Niejednokrotnie firmy zderzają się z problemem konkurencji. W takiej sytuacji często pojawia się najprostsze pytanie, jakie może zadać sobie zarząd: czym oni są od nas lepsi?”. To dobry początek rozważań, po którym pojawia się lawina zagadnień, takich jak: „Co sprawia, że nasz rynkowy rywal osiąga lepsze wyniki sprzedażowe?”, „Czemu…

Więcej