Co łączy lean management z outsourcingiem?

Użyj zewnętrznych zasobów! Outsourcing to model zarządzania opierający swoją siłę na współpracy. Nazwa stanowi kombinację trzech angielskich słów: „out” „resource” i „using”, czyli, tłumacząc na język polski, „użycie zewnętrznych zasobów”. Jest on niczym innym, jak przełożeniem części ciężaru, który jest nakładany na przedsiębiorstwo z tytułu jego prowadzenia, na zewnętrznego kontrahenta. W podstawowym rozumieniu rozróżniamy dwa…

Więcej

Dwie strony medalu – wady i zalety lean management

W ostatnim poście z cyklu lean management (https://www.conquest.pl/7611/lean-management-uzdrowic-przedsiebiorstwo) dowiedzieliśmy się, czym jest ta metoda zarządzania, co zwiększa koszty firmy oraz za pomocą jakich narzędzi można ją uzdrowić. Dla przypomnienia, przedstawiane przez nas rozwiązanie można porównać do „odchudzania” struktur przedsiębiorstwa, w celu dostosowania go do warunków panujących na rynku. Warto zauważyć, że nawet najlepsze lekarstwo może mieć…

Więcej

Lean management, czyli jak uzdrowić przedsiębiorstwo?

  Czasy po II wojnie światowej. Japonia stara się wyjść z zapaści, w której znalazła się po przegranej. Tamtejsze przedsiębiorstwa nie mają szans z gigantami z Zachodu. Ale czy na pewno? Okazuje się bowiem, że mała, nieznana szerszej publice firma staje się jednym ze światowych liderów, a jej rywale kopiują metodę, która pozwoliła osiągnąć tak…

Więcej

Benchmarking – pora na praktykę!

Jak dowiedzieliśmy się z dwóch poprzednich artykułów, benchmarking to sposób na doskonalenie własnej firmy poprzez korzystanie z doświadczenia innych. Wiemy też, że korzyści związane z zastosowaniem tej metody oddziałują na wiele płaszczyzn funkcjonowania organizacji, a przede wszystkim zwiększają prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Pozostaje więc ostatnie pytanie, jakie należy sobie zadać – jak benchmarking wygląda w praktyce? Co…

Więcej

Jakie korzyści przyniesie Ci benchmarking?

W tej części serii postów o benchmarkingu zajmiemy się jego funkcjonalnością oraz przedstawimy główne zalety wynikające ze stosowania go. Słowem przypomnienia, jest to metoda analizy strategicznej polegająca na poszukiwaniu przez przedsiębiorstwo najlepszych istniejących praktyk, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, w celu uzyskania optymalnych wyników. Mogą to być zarówno procesy zachodzące wewnątrz organizacji, jej…

Więcej

Benchmarking – nauka na cudzych błędach

Trawa zawsze zieleńsza po drugiej stronie? Niejednokrotnie firmy zderzają się z problemem konkurencji. W takiej sytuacji często pojawia się najprostsze pytanie, jakie może zadać sobie zarząd: czym oni są od nas lepsi?”. To dobry początek rozważań, po którym pojawia się lawina zagadnień, takich jak: „Co sprawia, że nasz rynkowy rywal osiąga lepsze wyniki sprzedażowe?”, „Czemu…

Więcej

Grywalizacja – sprawdź pozostałe korzyści!

Grywalizacja okazuje się mieć zastosowania daleko wykraczające poza samą motywację zespołu. Jako zaawansowane technologicznie narzędzie może stać się w niedalekiej przyszłości nieodzowna dla menadżerów i pracowników firm dbających o efektywność i dobre relacje w grupie. Pora przekonać się o dodatkowych korzyściach, które zapewnia.   Drużyna to więcej niż zespół Grywalizacja pozwala szybko stworzyć relacje między…

Więcej

Kultura organizacji a grywalizacja

W celu rozwinięcia tematu grywalizacji, poruszonej w poprzednim artykule, skupmy się na wykorzystaniu jej mechanizmów w kulturze organizacji. Na początku jednak przypomnijmy definicję grywalizacji. Jest ona zastosowaniem zasad działania znanych gier, które są ukierunkowane na zmianę zachowań. Grywalizacja ma podłoże psychologiczne i wykorzystuje się ją do zwiększenia zaangażowania wśród pracowników. Coraz więcej firm ucieka się…

Więcej

Grywalizacja – sposób budowania atmosfery w firmie

Gdy atmosfera w firmie staje się napięta Polacy statystycznie spędzają tygodniowo około 41 godzin w pracy. Dla wielu z nas działalność zawodowa staje się istotną częścią życia, dlatego ważne jest, abyśmy czuli się w niej komfortowo. Co jednak zrobić, gdy pojawiają się stres, zmęczenie, spadek efektywności? Skutki takiej sytuacji można wyliczać w nieskończoność. Agresja, brak…

Więcej

Wirtualna etnografia – Case Study

Nasze dwa poprzednie artykuły wprowadziły Was w świat wirtualnej etnografii – wiecie już, czym ona jest i jakie może dać korzyści. Dziś z kolei rozwiążemy studium przypadku, które pozwoli nam dowiedzieć się, jak wirtualna etnografia wygląda w praktyce! Kawiarnia o wielu twarzach Wszyscy zapewne znamy pewną międzynarodową korporację z zieloną syreną w logo. Starbucks, bo…

Więcej

Wirtualna etnografia a badania konsumenckie

W poprzednim artykule skupiliśmy się na innowacyjnej metodzie badawczej – Wirtualnej Etnografii, czyli doskonałym narzędziu, umożliwiającym poznanie zachowań przedstawicieli badanych grup w Internecie. Czas zastanowić się, w jaki sposób może być ona pomocna dla przedsiębiorców. Z pewnością nie można odbierać jej jako usługi będącej substytutem badań konsumenckich. Możemy traktować ją jako samodzielne działanie oraz jako…

Więcej

Wirtualna Etnografia – Jak zrozumieć swojego klienta?

Wraz z rozwojem technologii i Internetu wirtualna rzeczywistość zaczęła stanowić istotną część dnia większości społeczeństwa. Zakupy, płatności i komunikacja on-line to udogodnienia, bez których nie wyobrażamy sobie dziś życia. W związku z przeniesieniem do Sieci wielu aspektów codzienności zwykłe badania konsumenckie, polegające głównie na zadawaniu pytań ankietowanym, nie spełniają całkowicie swojej funkcji i zostawiają pole…

Więcej

Teraz Twoja kolej – stwórz własny newsletter!

Kontynuując cykl przybliżający tajniki efektywnego wykorzystania narzędzia, jakim jest newsletter, stworzyliśmy artykuł, który uzupełni wiedzę uzyskaną na przestrzeni ostatnich tygodni. W poprzednich tekstach zostały przedstawione cel i sposób funkcjonowania kampanii mailingowych, uzupełnione o informacje dotyczące systemów stworzonych do ich wysyłki. Po zapoznaniu się z podstawowymi elementami i zasadami, czas przejść do zawartych w dzisiejszym artykule…

Więcej

Cztery narzędzia, które odmienią Twój newsletter

W poprzednim artykule skupiliśmy się nad tym jak działa i do czego używany jest newsletter. Jednak sposób, w jaki można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wymaga osobnego omówienia. Systemy mailingowe rozwijają się na naszym rodzimym rynku w sposób godny uwagi, a co za tym idzie, korzystające z tych usług firmy z sektora MŚP mogą niskim…

Więcej

Czy newsletter jest skutecznym kanałem komunikacji z klientem?

W erze wszechobecnej reklamy marketingowcy wciąż poszukują nowej, skutecznej formy promocji, która pozwoli im nie tylko dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców będących zainteresowanych ich ofertą, ale również osiągnąć zamierzony skutek w postaci zwiększenia sprzedaży czy zbudowania trwałej relacji z obecnymi klientami. Jednym z pomysłów, któremu warto się przyjrzeć, jest newsletter. Czym charakteryzuje się ta…

Więcej

Outsourcing – korzyści płynące ze specjalizacji

Przedsiębiorcy nieustannie zastanawiają się, jak ograniczyć wydatki i zredukować koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Konkurencja na rynku nie próżnuje, a oczekiwania wobec właścicieli firm i ich usług są coraz wyższe, dlatego niezbędne jest znalezienie złotego środka, który pozwoli na efektywne wykonywanie pracy, a dodatkowo nie będzie to związane ze zbyt wysokim nakładem pieniężnym. A gdyby tak…

Więcej

Badania konsumenckie – Poznaj swój rynek

Rynkowa walka o konsumenta nasila się z każdym kolejnym rokiem, a konkurenci szukają coraz nowszych i skuteczniejszych sposobów na zdobycie klienta. Wraz z tak dynamicznym rozwojem konkurencji rośnie potrzeba innowacyjnych usług pozwalających na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami. Ty też to odczuwasz? Mimo że na rynku istnieje wiele narzędzi CRM, takich jak Salesforce czy Hubspot, ułatwiających pielęgnowanie…

Więcej

Poddziałanie 3.2.1 “Badania na rynek” – zwiększ konkurencyjność swojej firmy!

Od kilkunastu lat mamy możliwość otrzymania środków z budżetu Unii Europejskiej – finansowanie własnej działalności gospodarczej stało się prostsze, Polacy stali się świadomi korzyści płynących z dofinansowań, a jednak często spotykamy się z biernością przedsiębiorców w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania. Ponieważ może to być efekt niewystarczającego poziomu wiedzy na temat obecnie prowadzonych programów, chcielibyśmy podzielić się z…

Więcej

Lead sprzedażowy – jak go pozyskać?

Lead sprzedażowy to informacja o zainteresowaniu potencjalnego klienta produktem lub usługą. Zapytanie ofertowe jest celem wielu kampanii marketingowych, ponieważ to właśnie promocja odpowiada za liczbę generowanych leadów. Profesjonalna kontrola nad leadem może prowadzić do podpisania umowy w przyszłości. Co zatem robić, aby go pozyskać i odpowiednio nim zarządzać? Istota generowania zapytań Przede wszystkim, aby zapytanie…

Więcej

Content Marketing – przykuj uwagę klienta

Przeglądając Internet przy porannej kawie, natrafiłeś na ciekawy spot. Zdaje Ci się, że oglądasz 2‑3 minutowy, krótkometrażowy film. Jest pouczający i wzruszający, jednak zamiast napisów końcowych wyświetla się tylko zapadające w pamięć hasło i logotyp dobrze znanej Ci firmy. Zastanówmy się, to reklama, film, czy może akcja społecznościowa? Nic z tych rzeczy. Zawitałeś do świata Content Marketingu. Czym…

Więcej