Kaizen, czyli jak zaangażować pracowników w rozwój firmy?

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek jak przezwyciężyć opór pracowników przed zmianami w firmie? Ci, którzy nie mają wpływu na podejmowane decyzje, z wrogością traktować będą wszystko, co zaburza status quo. Powód nie jest zbyt skomplikowany; każda duża zmiana w miejscu pracy oznacza okres niepewności i stresu. A gdyby tak, zamiast wywracać wszystko do góry nogami, podzielić…

Więcej

10 sposobów na usprawnienie działalności firmy

Od czego zależy sukces przedsiębiorstwa? Większość osób zapewne odpowie na to pytanie wskazując odpowiednią strategię, innowacyjność i umiejętność trafienia w gusta konsumentów. Oczywiście, jest to prawda, jednak często w przypadku, gdy konkurują ze sobą firmy o podobnym profilu, wygrywa ta, która jest w stanie funkcjonować sprawniej, dzięki czemu produkuje lepsze produkty po niższej cenie. Jak…

Więcej

Polska, koordynator na rynek Europy Środkowo-Wschodniej

Wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej należących do UE największy napływ kapitału zagranicznego w 2011 r. zanotowała Polska (11,6 mld EUR). Wynik ten stanowił 1/3 wartości wszystkich zagranicznych inwestycji w omawianych państwach. O tym, za co inwestorzy doceniają Polskę oraz jak wypada ona na tle innych państw regionu można dowiedzieć się z raportu „Reach the Central and Eastern Europe” opracowanego przez nasz zespół.

Więcej

Jak ważne jest badanie satysfakcji klienta?

Tylko 4% niezadowolonych klientów składa skargi, a nieusatysfakcjonowany klient o fakcie swojego niezadowolenia poinformuje średnio 9 innych osób. W dobie powszechnego dostępu do nowoczesnych technologii, jedynym sposobem na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej staje się zdobycie serca klienta – poprzez poznanie jego oczekiwań, a następnie wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom. Badanie satysfakcji klienta można przeprowadzić na wiele sposobów, na podstawie których możemy określić poziom zadowolenia klienta z różnych aspektów współpracy z firmą. Za ich pomocą można sprawdzić, czy jakość produktu, cena i warunki gwarancji są dopasowane do potrzeb odbiorców.

Więcej

Mystery Shopper – sztuka sprawdzania jakości obsługi

W czasach słabnącej koniunktury i coraz bardziej rosnącej konkurencji klient stał się naszym szefem. To do niego musimy dostosować nasze usługi, a nasi pracownicy muszą spełniać jego oczekiwania. Oczywiste jest, że wymagają wtedy obsługi najwyższej jakości.

Czy zastanawiałeś się, jak wygląda obsługa klienta w Twojej firmie? Czy Twoi pracownicy znają i wykorzystują sposoby, dzięki którym wzrasta zadowolenie oraz lojalność klientów? Wraz z końcem listopada rozpoczyna się okres, kiedy powinien zostać zbadany poziom jakości obsługi po to, aby zapobiec mogącym się pojawić problemom.

Więcej

Chcesz podnieść efektywność Twoich pracowników? Zastosuj ocenę metodą 360 stopni!

Współcześnie rozwój jednostki jest niezwykle istotnym elementem działania każdego przedsiębiorstwa. Pracownik świadomy tego, jak odbierany jest przez otoczenie oraz jakie wymagania mu ono stawia, jest  o wiele bardziej zmotywowany do stałej poprawy swojej efektywności, a tym samym do ciągłego podnoszenia swoich kompetencji. Wpłynie to pozytywnie nie tylko na motywację Twojego zespołu, ale przede wszystkim na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo.

Więcej

Rynek energii słonecznej w Polsce

Firma ConQuest Consulting przeprowadziła badanie, którego tematem był rynek energii słonecznej w Polsce, na podstawie którego przygotowany został raport. Zawiera on informacje na temat trendów, tendencji i finansowania kolektorów słonecznych w Polsce.

Więcej

Badanie zadowolenia klientów za pomocą Net Promoter Score

Współcześnie każda firma, która chce się rozwijać i skutecznie budować swój wizerunek, musi dbać o zadowolenie odbiorców oferowanych dóbr i usług. W konsekwencji Badania Satysfakcji Klientów coraz bardziej zyskują na popularności.

Często wykorzystywanym miernikiem jest Net Promoter Score. Jedno pytanie, odpowiedź w skali od 0 do 10 i już wiemy, ilu lojalnych klientów ma firma. Szybkość i łatwość przeprowadzenia badania znacząco wpływa na jego atrakcyjność. Takie uproszczenia spotyka się jednak także z krytyką.

Więcej

Eskalacja zysków przy pomocy Analizy Wrażliwości Cenowej

Ustalenie odpowiedniej ceny dla danego produktu lub usługi, która zmaksymalizuje zyski przyciągając jednocześnie jak najwięcej klientów jest niezmiernie trudne. Często stosowane metody prób i błędów są czasochłonne, obarczone dużym ryzykiem (możliwość zniechęcenia klientów do danego dobra), a także związane z wysokim poziomem błędu.

Z pomocą przychodzi jednak metoda PSM – Price Sensitivity Meter , a więc analiza wrażliwości cenowej. Metoda ta pozwala na poznanie zakresu cen, w którym potencjalni odbiorcy są skłonni zakupić dany produkt lub usługę, a dzięki temu możliwe jest osiągnięcie maksymalnego przychodu ze sprzedaży.

Więcej

Jak napisać skuteczny biznesplan?

Jakie są czynniki, które powinny skłonić przedsiębiorcę do napisania biznesplanu? Co powinno zostać zawarte w tego typu opracowaniu? Na jakie pytania powinniśmy poznać odpowiedź przed rozpoczęciem pracy nad biznesplanem? Jak usprawnić proces tworzenia tego dokumentu? Czemu w większości przypadków decyzje inwestorów zależą od jakości streszczenia menadżerskiego? Jakie analizy powinny zostać zawarte w biznesplanie? Czemu analiza finansowa jest bardzo ważna? Jak prognozować? Które błędy są popełniane najczęściej przez przedsiębiorców? Na te, jak i na szereg innych pytań odpowiedź można znaleźć w specjalnie przygotowanym poradniku ConQuest Consulting.

Więcej