Jak komercjalizować innowacje technologiczne
2022 rok
ConQuest Consulting
Polski rynek innowacji IT ma perspektywy dynamicznego wzrostu
Otoczenie rynkowe w Polsce należy określić jako stwarzające dobre możliwości rozwoju dla innowacji technologicznych. Składa się na to duża podaż talentów – osób specjalizujących się w branży technologii oraz integracja gospodarcza Polski wewnątrz Unii Europejskiej i rozwinięte relacje transatlantyckie.
Komercjalizacja pośrednia, a może bezpośrednia – jak wybrać i czym się kierować?
W przypadku innowacji IT istnieje jeden szczególnie często wybierany model komercjalizacji rozwiązania. Czy jest to optymalny sposób? Czym różni się od innych i jakieś są plusy oraz minusy każdego z modeli komercjalizacji. Sprawdź nasz raport, aby dowiedzieć się więcej.
Skąd czerpać środki na rozwój innowacyjnych rozwiązań. Czy jest jedno najlepsze źródło?
Jedynie 27% polskich start-upów deklaruje, że nie korzystało w przeszłości ze środków własnych jako źródła finansowania. Czy to najlepsza droga? Dobór źródła finansowania zewnętrznego w dużej mierze zależy od fazy zaawansowania produktu. Organy publiczne stawiają na innowacyjność, dotacje i granty zwiększają inwestycje i upłynniają przedsiębiorstwa. Dowiedz się więcej na temat możliwości w zakresie finansowania zewnętrznego.
Wypowiedzi ekspertów odnośnie raportu
„Podkreśliłbym aspekty globalne. Kluczowym elementem dla rynku lokalnego takiego jak Polska jest możliwość skalowania tych innowacji. Myślę, że jeśli patrzymy na nie w kategoriach technologii, to ich regionalizacja jest wtórna. Tak naprawdę dobry lokalny rynek IT to taki który nie przeszkadza innowacjom być dostępnymi globalnie.”
Przemysław Lasek
Business Development Director Cloudity
„Na polskim rynku innowacji możemy wyróżnić klastry, w których jesteśmy relatywnie mocni. Jest to przede wszystkim gaming i szeroko rozumiane IT software. Sukcesy odnoszą spółki tworzące oprogramowania w modelu SaaS oraz marketplace’y. Większość polskich funduszy Venture Capital inwestuje w tych obszarach.”
Michał Olszewski
Partner Movens VC
„Warto skorzystać również z pomocy eksperta rynkowego, […] która opowie o rzeczywistych problemach występujących wśród potencjalnych odbiorców oferowanego przez twórcę innowacji rozwiązania, co pozwoli na dostosowanie odpowiednich treści odpowiadających na potrzeby klientów.”
Paweł Ogonowski
CEO & Co-founder Growdcode
“Polski rynek finansowania innowacji nadal jest na początkowej fazie rozwoju. W 2021 roku byliśmy świadkami rekordowych kwot finansowania płynącego z Venture Capital jak i w crowdfundingu. Dynamika ich wzrostu jest bardzo wysoka, jednak nadal nominalnie te wartości nie dorównują rynkom zachodnim.”
Piotr Łuszczek
Wiceprezes Zarządu Forc.ee
„Zespoły projektowe mają ogromne problemy w pozyskiwaniu dofinansowania z różnych źródeł. Często VC chcą inwestować w gotowe produkty, które wymagają dużych nakładów finansowych, a tych nie mają twórcy. Z moich rozmów z twórcami wynika, że z posiadanym MVP, tak naprawdę, nie mają szans na dofinansowanie, co skutecznie zniechęca ich do dalszych prac.”
Magdalena Ostrowska
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
Co znajdziesz w raporcie?
Analizę polskiego rynku innowacji technologicznych
Pozycja Polski pod względem innowacyjności, czynniki wspierające rozwój sektora IT, wyzwania związane z komercjalizacją innowacji.
Opis metod komercjalizacji innowacji
Podstawowe modele komercjalizacji: licencjonowanie, przeniesienia praw autorskich, pośrednia, spin-off oraz spin-out.
Przykładowy podział procesu na etapy komercjalizacji
Wyszczególnienie 5 kroków pozwalających na skuteczną komercjalizację: weryfikacji wartości, inkubacji, demonstracji, promocji oraz ekspansji.
Opis możliwości finansowania zewnętrznego
Charakterystyka źródeł kapitału obcego dostępnych w sektorze IT dla innowacyjnych firm.
Pobierz
Zainteresował Cię raport? Możemy wysłać Ci go na twojego maila!
POBIERZ RAPORT