Case study

Komercjalizacja innowacji dla Instytutu Chemii Fizycznej PAN

Sprawdź, jak pomogliśmy spółce spin-off przygotować się do wejścia na rynek!

Darmowa konsultacja Kontakt
Case study Instytut Chemii Fizycznej PAN

Kompleksowe doradztwo biznesowe dla Instytutu Chemii Fizycznej PAN

Na przestrzeni trzech miesięcy zrealizowaliśmy projekt doradczy dla przyszłej spółki Instytutu Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk. IChF PAN jest wiodącą jednostką badawczą, która została założona w 1955 roku i może pochwalić się najwyższą kategorią naukową przyznawaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (A+). Naukowcy pracują nad zagadnieniami z zakresu chemii, fizyki i biologii, a rocznie publikują nawet 200 publikacji naukowych pojawiających się w prestiżowych czasopismach!

Instytut Chemii Fizycznej PAN opracował innowacje w zakresie urządzeń do diagnostyki mikrobiologicznej, którą w najbliższym czasie planuje wprowadzić na rynek. Naukowcy IChF stworzyli rozwiązanie, które ma szansę odmienić branżę, lecz bez odpowiedniego przygotowania nawet najbardziej oryginalny pomysł nie gwarantuje rynkowego sukcesu.

Nasz Klient potrzebował doradztwa na wielu płaszczyznach, by w jak najbardziej efektywny sposób wprowadzić na rynek swoje innowacyjne rozwiązanie, lepiej zrozumieć rynek docelowy, rozgryźć obecnych na nim konkurentów i ich działalność, poznać aktualne trendy branżowe i nie tylko!

Jakie działania wchodziły w zakres planu komercjalizacji innowacji?

Projekty strategii wejścia na rynek są jednymi z bardziej złożonych, ponieważ ich zakres obejmuje szereg działań niezbędnych do skutecznej komercjalizacji innowacyjnego rozwiązania.

Zespół projektowy w składzie dedykowanego Project Managera i trzech Konsultantów Biznesowych rozpoczął prace od konsultacji managerskich, dzięki którym mogliśmy lepiej zrozumieć aktualną sytuację klienta, zdefiniować cele i ustalić zasady współpracy odnośnie biznesplanu dla spółki spin-off.

Fundamentem projektu była kompleksowa analiza rynku docelowego – urządzeń diagnostyki mikrobiologicznej oraz obecnej na nim konkurencji. Na podstawie informacji o aktualnej wielkości rynku, estymacji jego wartość w przyszłości i aktualnym trendom, zespół projektowy przygotował dalsze części raportu.

Dzięki rozumieniu mechanizmów oddziałujących na rynek urządzeń do diagnostyki mikrobiologicznej, jego aktualnym stanie i potencjalnych kierunkach rozwoju, zespół projektowy opracował kompletny plan wejścia nowej spółki i komercjalizacji innowacji.

Bardzo ważnym elementem, weryfikującym opłacalność całego przedsięwzięcia, był przygotowany przez naszych Konsultantów model finansowy. Dzięki projekcji planowanych przychodów i kosztów na pierwsze 60 miesięcy działalności Klient mógł obiektywnie ocenić przyszłą kondycję finansową spółki.

Rezultaty doradztwa dla IChF PAN

Wszystkie powyższe elementy projektu pozwoliły nam na stworzenie unikalnego, dostosowanego do potrzeb spółki typu spin-off i niszowego rynku biznesplanu. Niniejszy dokument pozwoli na sprawną i przede wszystkim efektywną komercjalizację innowacji stworzonej przez naukowców Instytutu Chemii Fizycznej PAN.

Jako ConQuest Consulting bardzo cieszymy się z naszej współpracy z IChF PAN, ponieważ wierzymy, że to właśnie innowacje są motorem postępu i rozwoju. Z chęcią angażujemy się w projekty u styku dwóch obszarów, jakimi są nauka i biznes!

Zwieńczeniem projektu jest otrzymany przez nas list referencyjny, w którym Pan Jacek Gregorowicz, Z-ca Dyr. d/s naukowych IChF PAN, wypowiada się o naszej współpracy:

“Nasza współpraca z firmą ConQuest Consulting pozwala nam zarekomendować ją jako solidnego i kompetentnego partnera biznesowego, wykazującego się najwyższym stopniem zaangażowania. Dostarczone analizy pozwolą nam na trafniejsze podejmowanie decyzji biznesowych.”

Jeśli również opracowujesz innowacyjne rozwiązanie i potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w planowaniu komercjalizacji swojego pomysłu – skontaktuj się z nami! Chętnie opowiemy, jak moglibyśmy Ci pomóc podczas niezobowiązującej, darmowej konsultacji.

W ostatnim czasie wydaliśmy również raport pt. “Jak komercjalizować innowacje technologiczne”, w którym między innymi wyjaśniamy czym jest spółka spin-off, a cały materiał jest kompletnym poradnikiem dla innowatorów, którzy planują komercjalizację swoich rozwiązań. Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne case studies

Analiza polskiego rynku usług w chmurze dla firmy Sharp Poland

Zobacz więcej

Badanie ilościowe i jakościowe dla AGH

Zobacz więcej

Wsparcie w ekspansji zagranicznej firmy BookBeat AB

Zobacz więcej