Wprowadzanie nowego produktu na rynek
Masz innowacyjny produkt i chcesz wprowadzić go na rynek? Nie wiesz, od czego zacząć proces komercjalizacji? Obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? ConQuest Consulting Ci w tym pomoże!
Rozumiemy twoje potrzeby.
Pracując z naszymi klientami, widzimy, że wiele firm w Polsce mierzy się z podobnymi wyzwaniami związanymi z wprowadzeniem produktów na rynek. Podczas gdy na rynku dostępne są głównie agencje badawcze dostarczające swoim klientom jedynie suche dane, my w ConQuest Consulting podchodzimy do naszego doradztwa zupełnie inaczej. Nie tylko dostarczamy niezbędne informacje, ale także dokonujemy ich dogłębnej analizy. Razem z Tobą wyciągamy wnioski, które pozwolą Ci podjąć trafne decyzje biznesowe i skutecznie wprowadzić nowy produkt na rynek.
Rezultaty
Podniesienie szans powodzenia nowego produktu
Znalezienie najodpowiedniejszych źródeł finansowania
Prognoza zwrotu z inwestycji
Opracowanie wniosków i rekomendacji strategicznych
Przygotowanie strategii komercjalizacji, w tym marketingowej i sprzedażowej
Przygotowanie planu wykonania strategii
Działania
Analiza potencjału rynkowego
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Identyfikacja potencjalnych przewag konkurencyjnych
Określenie grupy docelowej oraz jej potrzeb i preferencji
Doradztwo w zakresie finansowania
Budowa strategii komercjalizacji w oparciu o metodykę OKR oraz określenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI)
Czym jest komercjalizacja produktu?
To kompleksowy proces wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek. Proces ten obejmuje różne etapy, od początkowego pomysłu i rozwoju produktu, poprzez badanie rynku, testowanie, strategie marketingowe, produkcję, aż po sprzedaż i dystrybucję. W tym procesie ważne są aspekty takie jak rozpoznawanie potrzeb konsumentów, dostosowanie produktu do tych potrzeb, efektywna komunikacja marketingowa, zarządzanie łańcuchem dostaw i dystrybucją oraz zapewnienie wsparcia posprzedażowego i zbieranie opinii od klientów, co umożliwia ciągłe ulepszanie produktu oraz strategii sprzedaży.
Jak przebiega projekt?
Po podpisaniu umowy skontaktuje się z Tobą specjalnie przydzielony Project Manager, który będzie odpowiedzialny za prawidłowy przebieg projektu oraz koordynację współpracy.
-
- W pierwszej kolejności odbędą się konsultacje menedżerskie, podczas których Project Manager, wraz z dedykowanym zespołem projektowym, będzie starał się zbadać Twoje potrzeby, aby finalny efekt Cię zadowolił oraz stanowił rzetelną bazę do podejmowania decyzji strategicznych.
- Drugim etapem będzie przeprowadzenie badań wtórnych, pierwotnych, lub połączenie obydwu metod, w ramach których nasi konsultanci zbiorą najważniejsze dane rynkowe oraz przeprowadzą na ich podstawie dogłębne analizy. Na bazie pozyskanych informacji zespół projektowy rozpocznie budowę strategii wprowadzenia produktu na rynek.
- Strategia budowana bez aktywnego udziału klienta jest bezużyteczna, dlatego w trakcie trwania prac zespół projektowy będzie umawiać się z Tobą na warsztaty i spotkania statusowe, a po sfinalizowaniu materiału całość zostanie Ci zaprezentowana podczas spotkania podsumowującego. Odpowiemy wówczas na Twoje wszelkie pytania! Na podstawie zebranych informacji i przeprowadzonych analiz otrzymasz od nas komplet wniosków i rekomendacji strategicznych.
Cena i Czas realizacji strategii komercjalizacji produktu.
Najważniejszymi aspektami wpływającymi na koszt i czas przeprowadzenia analizy, są: liczba czynników do przebadania, wybrany rynek oraz metoda analizy.
Rozwinięcie strategii wprowadzenia produktu na rynek przez grupę doradców może trwać od 2 do 6 miesięcy, zależnie od wybranego podejścia analizy oraz dostępności kluczowych danych. Precyzyjne określenie czasu niezbędnego do stworzenia planu wprowadzenia produktu na rynek jest skomplikowane, ponieważ zależy od specyficznych cech rynku docelowego, głębokości analizy, którą chcemy przeprowadzić i liczby czynników, które planujemy uwzględnić.
Koszty związane z tworzeniem takiego planu, mogą oscylować od kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Zależą one od różnych czynników, takich jak: dostępność informacji rynkowych, konieczność przeprowadzenia badań pierwotnych, rozmiar grupy badawczej, stopień szczegółowości wymaganych informacji.
Dlaczego warto wybrać ConQuest Consulting?
Od 1998 roku w ConQuest Consulting zrealizowaliśmy ponad 1200 projektów, wspierając podmioty w Polsce oraz za granicą umożliwiając im realizację strategicznych celów, co potwierdzają liczne rekomendacje. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca z innymi firmami, sprawdź wybrane case studies: Komercjalizacja innowacji dla IChF PAN i Analiza potencjału aplikacji do carsharingu peer-to-peer dla Novelty.
Realizowaliśmy projekty dla firm z wielu branż.
Skontaktuj się z nami, a nasz specjalista opowie Ci o współpracach z przedsiębiorstwami podobnymi do Twojego. Umów się na bezpłatną konsultację, chętnie opowiemy, jak przygotowana strategia pomoże Ci w podejmowaniu decyzji biznesowych!