26.09.2020
Cztery narzędzia, które odmienią Twój newsletter
Systemy mailingowe rozwijają się na naszym rodzimym rynku w sposób godny uwagi, a co za tym idzie, korzystające z tych usług firmy z sektora MŚP mogą niskim nakładem kosztów rozszerzać świadomość swojej marki, docierając do potencjalnych klientów. Narzędzia te ponadto otwierają przedsiębiorstwo na łatwą komunikację z klientem i budowanie z nim dłuższych relacji biznesowych. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze platformy wysyłkowe.
Freshmail
Jest to jeden z najbardziej popularnych systemów w naszym kraju. Freshmail oferuje dwanaście rodzajów kampanii m.in. autorespondery, maile transakcyjne, optymalizujące porę wysyłki, SMS i MMS. Ponadto klient może wysłać gotowy newsletter swojego serwisu poprzez cyklicznie pobieranie strony w postaci HTML i prezentacji odbiorcom w przesłanym mailu. Bardzo innowacyjną usługą jest także możliwość organizowania promocji z użyciem wygenerowanych kodów kreskowych dołączanych do wiadomości.
Freshmail oferuje szczegółową analizę każdego z odbiorców i historii jego działania, co stwarza klientowi szansę na poznanie ich potrzeb. Pakiet darmowy umożliwia utrzymywanie wielu list mailingowych z łącznie 500 kontaktami, do których można wysłać maksymalnie 2 000 maili w ciągu miesiąca.
Plusy
- Intuicyjny interfejs
- Duży wachlarz szablonów
- Personalizacja przysłanych maili
- Darmowe konto
- „Płać za wysłane” – opłata zależy wyłącznie od ilości wysłanych maili
Minusy
- Niski stopień segmentacji odbiorców w kampanii
Mailer Lite
Jest to system bardzo prosty w obsłudze oraz czytelny dla klienta, co powoduje jego łatwość do zaimplementowania nawet przez laika. Korzystając z Mailer lite, konsument otrzymuje dostęp do funkcji takich jak:
- Graficzny edytor newsletterów
- Wbudowaną edycję zdjęć
- System zarządzania subskrybentami oraz śledzenia rezultatów newsletterów
- Testy A/B
- Formularze dla strony internetowej
- Autorespondery
- RSS na email
- Kampania z powtórzeniem (powtórne przesłanie wiadomości do odbiorców którzy nie zareagowali w pierwszej turze wysyłki maila)
- Bezpłatne szablony
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest zaoferowana przez twórców aplikacja iPad Subscribe App, którą – instalując na tablecie marki Apple, można w prosty sposób zachęcić osobę odwiedzającą stanowisko firmowe podczas różnego rodzaju wydarzeń do zapisywania się na newsletter. Mail lite oferuje bezpłatne konto w przypadku rozsyłania wiadomości do mniej niż 1 000 subskrybentów, powyżej tej liczby klient musi liczyć się z opłatami.
Plusy
- Prosty i intuicyjny interfejs
- Blog prowadzony przez twórców
- Bezpłatne konto
- Niskie koszty po przekroczeniu darmowego pakietu
Minusy
- Brak gotowych szablonów HTML.
SARE
Jest to narzędzie typu ASP (nie wymaga instalacji, dostęp z każdego komputera podłączonego do Internetu). Uwzględnia on bardzo szeroko rozbudowany system edycyjno-wysyłkowy, który daje możliwość obsługi baz danych z adresami klientów. Zbieranie danych oraz wybieranych przez odbiorców odnośników umożliwia klientom generowanie statystyk i badanie reakcji odbiorców na treści przesyłane w newsletterze. SARE wyróżnia się również szerokim wsparciem technicznym ze strony producenta. Zaowocowało to opracowaniemm.in. możliwością tworzenie raportów w czytelnej stabelaryzowanej formie, czy też zabezpieczeniem wysyłki przed nagłymi problemami związanymi z przerwami w dostępie do usługi.
Plusy
- Dodatek Sarescript – udogodnienie personalizacji mailingu na wielu etapach (nadawca, zdjęcia, treści) oraz szeroki nadzór nad treścią wysyłanych wiadomości.
- Dogłębna analiza danych ujmująca przeprowadzone kampanie.
- Pełne zintegrowane mailingu z przesyłaniem ankiet i SMS.
Minusy
- Pakiety różnią się między sobą drastycznie cenami.
- Darmowy pakiet dostępny tylko przez 30 dni.
Mailchimp
Jest to jeden z najbardziej popularnych programów tego typu w skali światowej, działa na rynku od 2001 roku i korzysta z niego ponad 10 milionów osób, przesyłając dziennie 600 milionów e-maili. Korzystamy właśnie z Mailchimp’a, więc co według nas jest jego największym atutem? Połączenie prostoty obsługi, łatwości w personalizacji oraz przyjaznego interfejsu, jak również dostępność wielu filmików i artykułów o charakterze poradnikowym. Zapoznanie się z ich treścią pozwala na szybkie przyswojenie wiedzy dotyczącej obsługi platformy oferującej newsletter. Dodatkowym udogodnieniem stworzonym przez twórców jest aplikacja mobilna dedykowana pod system Android i iOS, za pomocą której użytkownik w każdej chwili może zarządzać swoimi listami mailingowymi oraz kontem. Warto nadmienić, że program nie jest idealny, dużą niedogodnością jest klasyfikowanie wiadomości przesyłanych za pośrednictwem programu przez Gmail jako społecznościowe, a co za tym idzie ryzyko nieprzeczytania jej przez odbiorcę. Usługi w zakresie Mailchimp dzielą się na 3 sektory różniące się od siebie ceną oraz zakresem: Starting Up (darmowy), Growing Business (od 20 USD) i Pro Marketer.
Plusy
- Prosty interfejs
- Możliwość integracji z Google Analytics
- Opcja zsynchronizowania danych z oprogramowaniem CRM i CMS
- Pełne zobrazowanie efektów kampanii
- Możliwość stworzenia w pełni indywidualnych profili dla subskrybentów
Minusy
- Brak polskiej wersji językowej
- Odnotowane problemy z dostarczaniem wiadomości na polskie skrzynki mailowe
- Klasyfikowanie maili jako wiadomości społecznościowe przez pocztę Google
Dzięki szerokiej ofercie platform mailingowych, jesteś w stanie zautomatyzować swój newsletter i prowadzić go efektywnie bez zaawansowanych umiejętności technicznych. Decydując się na ten rodzaj kampanii marketingowej, można osiągnąć wymierne korzyści zapewniające rozpoznawalność marki, utrzymywanie i budowanie relacji z klientem. Dzisiejsze systemy wykazują się bardzo dużą prostotą, więc nawet otwierając jednoosobową działalność gospodarczą, przeciętny inwestor nie powinien mieć jakichkolwiek problemów w obsłudze takiego narzędzia.