26.09.2020

Cztery narzędzia, które odmienią Twój newsletter

Systemy mailingowe rozwijają się na naszym rodzimym rynku w sposób godny uwagi, a co za tym idzie, korzystające z tych usług firmy z sektora MŚP mogą niskim nakładem kosztów rozszerzać świadomość swojej marki, docierając do potencjalnych klientów. Narzędzia te ponadto otwierają przedsiębiorstwo na łatwą komunikację z klientem i budowanie z nim dłuższych relacji biznesowych. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze platformy wysyłkowe.

Freshmail

Jest to jeden z najbardziej popularnych systemów w naszym kraju. Freshmail oferuje dwanaście rodzajów kampanii m.in. autorespondery, maile transakcyjne, optymalizujące porę wysyłki, SMS i MMS. Ponadto klient może wysłać gotowy newsletter swojego serwisu poprzez cyklicznie pobieranie strony w postaci HTML i prezentacji odbiorcom w przesłanym mailu. Bardzo innowacyjną usługą jest także możliwość organizowania promocji z użyciem wygenerowanych kodów kreskowych dołączanych do wiadomości.

Freshmail oferuje szczegółową analizę każdego z odbiorców i historii jego działania, co stwarza klientowi szansę na poznanie ich potrzeb. Pakiet darmowy umożliwia utrzymywanie wielu list mailingowych z łącznie 500 kontaktami, do których można wysłać maksymalnie 2 000 maili w ciągu miesiąca.

Plusy

  • Intuicyjny interfejs
  • Duży wachlarz szablonów
  • Personalizacja przysłanych maili
  • Darmowe konto
  • „Płać za wysłane” – opłata zależy wyłącznie od ilości wysłanych maili

Minusy

  • Niski stopień segmentacji odbiorców w kampanii

Mailer Lite

Jest to system bardzo prosty w obsłudze oraz czytelny dla klienta, co powoduje jego łatwość do zaimplementowania nawet przez laika. Korzystając z Mailer lite, konsument otrzymuje dostęp do funkcji takich jak:

  • Graficzny edytor newsletterów
  • Wbudowaną edycję zdjęć
  • System zarządzania subskrybentami oraz śledzenia rezultatów newsletterów
  • Testy A/B
  • Formularze dla strony internetowej
  • Autorespondery
  • RSS na email
  • Kampania z powtórzeniem (powtórne przesłanie wiadomości do odbiorców którzy nie zareagowali w pierwszej turze wysyłki maila)
  • Bezpłatne szablony

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest zaoferowana przez twórców aplikacja iPad Subscribe App, którą – instalując na tablecie marki Apple, można w prosty sposób zachęcić osobę odwiedzającą stanowisko firmowe podczas różnego rodzaju wydarzeń do zapisywania się na newsletter. Mail lite oferuje bezpłatne konto w przypadku rozsyłania wiadomości do mniej niż 1 000 subskrybentów, powyżej tej liczby klient musi liczyć się z opłatami.

Plusy

  • Prosty i intuicyjny interfejs
  • Blog prowadzony przez twórców
  • Bezpłatne konto
  • Niskie koszty po przekroczeniu darmowego pakietu

Minusy

  • Brak gotowych szablonów HTML.

SARE

Jest to narzędzie typu ASP (nie wymaga instalacji, dostęp z każdego komputera podłączonego do Internetu). Uwzględnia on bardzo szeroko rozbudowany system edycyjno-wysyłkowy, który daje możliwość obsługi baz danych z adresami klientów. Zbieranie danych oraz wybieranych przez odbiorców odnośników umożliwia klientom generowanie statystyk i badanie reakcji odbiorców na treści przesyłane w newsletterze. SARE wyróżnia się również szerokim wsparciem technicznym ze strony producenta. Zaowocowało to opracowaniemm.in. możliwością tworzenie raportów w czytelnej stabelaryzowanej formie, czy też zabezpieczeniem wysyłki przed nagłymi problemami związanymi z przerwami w dostępie do usługi.

Plusy

  • Dodatek Sarescript – udogodnienie personalizacji mailingu na wielu etapach (nadawca, zdjęcia, treści) oraz szeroki nadzór nad treścią wysyłanych wiadomości.
  • Dogłębna analiza danych ujmująca przeprowadzone kampanie.
  • Pełne zintegrowane mailingu z przesyłaniem ankiet i SMS.

Minusy

  • Pakiety różnią się między sobą drastycznie cenami.
  • Darmowy pakiet dostępny tylko przez 30 dni.

Mailchimp

Jest to jeden z najbardziej popularnych programów tego typu w skali światowej, działa na rynku od 2001 roku i korzysta z niego ponad 10 milionów osób, przesyłając dziennie 600 milionów e-maili. Korzystamy właśnie z Mailchimp’a, więc co według nas jest jego największym atutem? Połączenie prostoty obsługi, łatwości w personalizacji oraz przyjaznego interfejsu, jak również dostępność wielu filmików i artykułów o charakterze poradnikowym. Zapoznanie się z ich treścią pozwala na szybkie przyswojenie wiedzy dotyczącej obsługi platformy oferującej newsletter. Dodatkowym udogodnieniem stworzonym przez twórców jest aplikacja mobilna dedykowana pod system Android i iOS, za pomocą której użytkownik w każdej chwili może zarządzać swoimi listami mailingowymi oraz kontem. Warto nadmienić, że program nie jest idealny, dużą niedogodnością jest klasyfikowanie wiadomości przesyłanych za pośrednictwem programu przez Gmail jako społecznościowe, a co za tym idzie ryzyko nieprzeczytania jej przez odbiorcę. Usługi w zakresie Mailchimp dzielą się na 3 sektory różniące się od siebie ceną oraz zakresem: Starting Up (darmowy), Growing Business (od 20 USD) i Pro Marketer.

Plusy

  • Prosty interfejs
  • Możliwość integracji z Google Analytics
  • Opcja zsynchronizowania danych z oprogramowaniem CRM i CMS
  • Pełne zobrazowanie efektów kampanii
  • Możliwość stworzenia w pełni indywidualnych profili dla subskrybentów

Minusy

  • Brak polskiej wersji językowej
  • Odnotowane problemy z dostarczaniem wiadomości na polskie skrzynki mailowe
  • Klasyfikowanie maili jako wiadomości społecznościowe przez pocztę Google

Dzięki szerokiej ofercie platform mailingowych, jesteś w stanie zautomatyzować swój newsletter i prowadzić go efektywnie bez zaawansowanych umiejętności technicznych. Decydując się na ten rodzaj kampanii marketingowej, można osiągnąć wymierne korzyści zapewniające rozpoznawalność marki, utrzymywanie i budowanie relacji z klientem. Dzisiejsze systemy wykazują się bardzo dużą prostotą, więc nawet otwierając jednoosobową działalność gospodarczą, przeciętny inwestor nie powinien mieć jakichkolwiek problemów w obsłudze takiego narzędzia.

Marcin Wieloch

Zobacz inne wpisy

Analiza konkurencji

Jak analiza morfologiczna może pomóc twojej marce?

Zobacz więcej
Analiza konkurencji

Alians strategiczny szansą na rozwój przedsiębiorstwa

Zobacz więcej
Zarządzanie przedsiębiorstwem

Kaizen, czyli jak zaangażować pracowników w rozwój firmy?

Zobacz więcej