Oferta

Analiza konkurencji

Zastanawiasz się, jakie są najlepsze praktyki stosowane przez Twoją konkurencję, ale brakuje Ci czasu i zasobów, żeby dokładnie się temu przyjrzeć? Widzisz, że wartość Twojej sprzedaży spada i chcesz dowiedzieć się, co kieruje konsumentami przy wyborze produktów innej firmy? Nasz zespół może Ci w tym pomóc!

Darmowa konsultacja Kontakt
Analiza oferty konkurencji
Analiza finansowa
Analiza działań marketingu
Analiza kanałów dotarcia

Rozumiemy Twoje potrzeby.

Pracując z naszymi klientami, widzimy, że wiele firm przykłada zbyt mało wagi do swojej konkurencji. Sprawdzanie, jakie są aktualnie najlepsze praktyki rynkowe, nie jest standardem. Powoduje to, że podczas wprowadzania zmian w swoich procesach biznesowych, firmy nie posiadają benchmarku.

W ConQuest Consulting pomagamy naszym klientom dostrzec, co mogą usprawnić, aby zdobyć trwałą przewagę konkurencyjną. Poza pozyskaniem potrzebnych informacji dokonamy ich analizy i wspólnie z Tobą wyciągniemy wnioski, które pomogą Ci wyróżnić się na rynku.

Rezultaty

Przedstawienie informacji o działalności operacyjnej konkurencji wraz z identyfikacją mocnych i słabych stron

Weryfikacja kanałów dotarcia do potencjalnego odbiorcy

Stworzenie unikalnej propozycji wartości

Poznanie specyfiki produktów oferowanych przez konkurentów

Wskazanie grupy docelowej rozwiązań oferowanych przez konkurencję

Identyfikacja najlepszych praktyk rynkowych oraz identyfikacja czynników sukcesu

Zestawienie pozycji rynkowej Twojej firmy z konkurencją

Działania

Identyfikacja otoczenia konkurencyjnego

Analiza procesu sprzedażowego konkurentów

Analiza danych z publicznych i komercyjnych baz danych

Analiza specyfiki produktów i usług oferowanych przez konkurentów

Analiza polityki cenowej oraz danych finansowych

Analiza działań marketingowych oraz kanałów dotarcia stosowanych przez konkurencję

Czym jest analiza konkurencji?

Analiza konkurencji to kluczowy element strategii biznesowej, polegający na badaniu i ocenie działalności konkurentów w celu zrozumienia swojej pozycji na rynku. Proces ten obejmuje identyfikację konkurentów, analizę ich ofert, w tym produktów, usług, cen i wartości, a także analizę ich strategii marketingowych i sprzedażowych. Ważnym aspektem jest ocena mocnych i słabych stron konkurencji, co pozwala na identyfikację potencjalnych szans rynkowych.

Analiza konkurencji uwzględnia także monitorowanie rynkowych trendów oraz próbuje przewidywać przyszłe działania konkurentów. Dzięki temu firmy mogą podejmować bardziej świadome decyzje strategiczne, dostosowywać swoje oferty do potrzeb rynku i znajdować unikalną wartość dla swojej grupy docelowej. Jest to proces ciągły, wymagający regularnego monitorowania i aktualizacji informacji.

Jak przebiega projekt?

W ConQuest Consulting dużą stawiamy na elastyczność i indywidualne podejście do klienta.

  1. Z tego powodu każdy projekt zaczynamy od konsultacji menadżerskich, podczas których ustalamy szczegóły współpracy, częstotliwość spotkań oraz cele na najbliższy tydzień, aby dopasować się do unikalnych potrzeb Twojej firmyi umożliwić Ci monitorowanie postępu prac. Dla każdego projektu wyznaczany jest Project Manager, dedykowany zespół projektowy oraz Project Supervisor, który dba o sukces klienta i pilnuje, aby projekt spełniał wszelkie pierwotne założenia.
  2. W kolejnym kroku przechodzimy do wyznaczenia firm, które będą poddane analizie.Firmy mogą zostać wyznaczone przez nasz zespół na podstawie wstępnej analizy rynku lub przez Klienta, który już na początku projektu posiada przygotowaną listę potencjalnych konkurentów.
  3. Następnie przeprowadzony zostanie pogłębiony desk research, czyli badanie, podczas którego celem jest zebranie najważniejszych informacji o konkurencji, które posłużą do estymacji oraz analiz w finalnym raporcie. Podczas badania korzystamy z komercyjnych baz danych.
  4. Finalnym efektem prac jest dedykowany raport dotyczący Twojej konkurencji. Przygotujemy przejrzysty graficznie materiał, który będzie wartością nie tylko dla jednego działu, ale całej organizacji. Na podstawie zebranych informacji i przeprowadzonych analiz otrzymasz od nas komplet wniosków i rekomendacji strategicznych.

Cena i Czas realizacji analizy konkurencji?

Najważniejszymi aspektami wpływającymi na koszt i czas przeprowadzenia analizy konkurencji, są: liczba firm do przebadania, specyfika branży, metoda oraz złożoność analizy.

Przeprowadzenie analizy przez kilku konsultantów zajmuje od 2 do 8 tygodni, w zależności od liczby podmiotów, wybranej metody analizy oraz dostępności potrzebnych danych. Ciężko jednak podać konkretną ilość czasu, która potrzebna jest do wykonania analizy konkurencji. Ważne jest to, jak dokładną analizę chcemy przeprowadzić oraz ile czynników weźmiemy pod uwagę.

Koszt przeprowadzenia kompleksowej analizy przez firmę doradczą może wynieść od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Dlaczego wybrać ConQuest Consulting?

Od 1998 roku analizy i badania rynku ConQuest Consulting wspierają podmioty w Polsce oraz za granicą umożliwiając im realizację strategicznych celów, co potwierdzają liczne rekomendacje. Zrealizowaliśmy ponad 1200 projektów dla 900 zadowolonych klientów. Zapoznaj się z przykładowymi case study zawierającymi analizę konkurentów rynkowych i zobacz jakie korzyści z projektów zrealizowanych przez nas czerpią takie firmy jak Bakoma, Genezis Trade oraz Tergon!

Realizowaliśmy projekty dla firm z wielu branż.

Umów się na bezpłatną konsultację, a nasz specjalista opowie Ci o współpracach z przedsiębiorstwami podobnymi do Twojego.

WYPOWIEDZI

Co o współpracy z nami mówią nasi klienci?

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Prześlij formularz, a skontaktujemy się z tobą tak szybko, jak to możliwe

Kontakt